Braga

De la Wikitravel
Braga

Default Banner.jpg

Braga este un oraș în valea raului Cávado,in regiunea de Nord a Portugaliei. Acesta este al cincilea oras ca marime din Portugalia, după Lisabona, Porto, Amadora și Vila Nova de Gaia. Este un oras antic și modern. Braga are o universitate numita Universidade do Minho. Este unul din cele mai vechi orase ale Europei, fiind infintat de romani, pe timpul carora a fost capitala provinciei Gallaecia.

Istoria[modificare]

Așezare romană importanta în primul secol î.Hr. a fost principalul centru al provinciei romane Gallaecia, purtand numele de Bracara Augusta. In secolul al cincilea d.Hr. a devenit capitala Regatului Galicia și a fost primul sediu episcopal din întreaga Peninsulă Iberică. În secolul al optulea a fost ocupat de către arabi și a fost recucerit în 1040. Apoi a devenit sediul principal al regatului Castiliei. Până la sfârșitul secolului al XVIII-lea a fost guvernat de arhiepiscopi. Ulterior, nu a jucat un rol semnificativ in istoria Portugaliei.

De vazut[modificare]

  • -Catedrala din Braga a fost fondata de către Henric de Burgundia. Construita în stil romanic în secolul al XI-lea a suferit mai multe modificări succesive, astfel ca păstrează puține dintre caracteristicile clădirii originale.
  • -Torre de Menagem din secolul al XIV-lea este tot ce a rămas din zidurile medievale care înconjurau centrul vechi al orasului.
  • -Casa dos Crivos este exemplu tipic al unei clădiri din zona rezidențiala din secolului al XVI-lea. Astăzi găzduiește galeria de artă municipala.
  • -Muzeul de Arta Sacra care printre numeroasele obiecte de artă religioasă conține, de asemenea, trezoreria catedralei.
  • -Capela da Gloria dateaza din anul 1330, cu pereți cu fresce, și contine sarcofagul sculptat al arhiepiscopului Gonçalo Pereira.
  • -Capela de São San Gerardo Gerardo dedicata primului episcop de Braga.
  • -Muzeul dos Biscainhos este într-un palat din secolul al XVIII-lea și este dedicat artelor decorative. Frumoasa grădină, un exemplu in stil baroc.
  • -Capela de Nossa Senhora da Conceição este o capelă atașată bisericii São João de Souto, în forma de turn în stil gotic datând din 1525.
  • -Igreja do Pópulo este o biserică, care a facut parte dintr-un complex mănăstiresc, actualmente sediul primariei. Ridicata la sfarsitul secolului al XVI-lea a fost refacuta in stil baroc.
  • -Seminario de São Tiago edificiu creat in secolul al XVIII-lea, găzduiește Muzeul Pio XII de arta sacra si Muzeul Medina cu picturi de Henrique Medina.