Wyżyna Krakowsko-Częstochowska

Wyżyna Krakowsko-Częstochowska

Default Banner.jpg

Mapy i przewodniki[edytuj]

Przewodniki[edytuj]

  • Po Wyżynie Śląskiej i Jurze Krakowsko-Częstochowskiej - Stanisław Czaja, Tomasz Zieliński, wydawnictwo Videograf II, Katowice - mały kieszonkowy przewodnik, napisany przez autorów serii artykułów Trasy na weekend w katowickim dadatku do Gazety Wyborczej.

Warto zobaczyć[edytuj]

Wspinaczka[edytuj]

Jursce do uprawiania wspinaczki skałkowej. a Krakowsko-Częstochowska to wymarzone miejsce ale ogólnie jest tam do bani

Wycieczki Piesze i Rowerowe[edytuj]

Jaskinie[edytuj]

Jura znana jest ze swych jaskiń, niestety niewiele z nich jest udostępnionych dla turystów.

Z oświetleniem sztucznym[edytuj]

  • Jaskinia Wierzchowska Górna
  • Jaskinia Nietoperzowa
  • Jaskinia Ciemna
  • Grota Łokietka

( wszystkie na terenie lub w pobliżu Ojcowskiego Parku Narodowego)

  • Jaskinia Głęboka- w Podlesicach

Z własnym oświetleniem[edytuj]

  • W Rezerwacie Góry Towarne w Kusiętach (koło Olsztyna) znajduje się cały szereg jaskiń takich jak W Zielonej Górze, Komarowa, Cabanowa, Towarna, Olsztyńska i W Kielnikach.
  • W Dolinie Wodącej mamy szereg jaskiń łatwych do zwiedzania min. Na Biśniku, Jasna k.Smolenia, Psia, Zegar i Jasna w Strzegowej.
  • W Ostrężniku udostępniona do zwiedzania jest Jaskinia Ostrężnicka.
  • Straszykowa Góra w Ryczowie znana jest w dwóch jaskiń W Straszykowej Górze i Z Kominem (wąskie korytarze).
  • W Jaroszowcu mieszczą się dwie jaskinie Jaskinia Jaroszowicka i Szczelina Jaroszowicka.
  • Jaskinia Szachownica położona w pobliżu Załęczańskiego Parku Krajobrazowego składa się z systemu trzech jaskiń, ze względu na osunięcia stropu, jest on zabezpieczony, należy jednak zachować ostrożność.