Segowia

Segowia

Default Banner.jpg

Segowia

Położenie Hiszpania
Powierzchnia 163,6 km²
Liczba ludności 55 942
Strona www

Segowia - miasto w środkowej Hiszpanii, w regionie Kastylia-León, stolica prowincji Segowia, ok. 56 tys. mieszkańców (2003). Położone u podnóża gór Sierra de Guadarrama, na wysokości 1000 m n.p.m.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Segowia położona jest przy szybkiej linii kolejowej AVE Madryt-Valladolid. Czas przejazdu z Madrytu (stacja Chamartin) zabiera ok. 30 minut, cena biletu w jedną stronę 12,50 € (styczeń 2013). Trasa w dużej mierze wiedzie tunelami. Stacja szybkiej kolei Segovia Guiomar znajduje się poza miastem, ok. 4 km od centrum, transport miejskim autobusem #11, cena biletu 1 € (styczeń 2013).

Alternatywą jest pociąg osobowy (Regional), który jedzie jednak prawie 2 godz., cena biletu 7,95 € (styczeń 2013). Pociąg zatrzymuje się na stacji Segovia, ok. 20 minut pieszo od centrum.

Samochodem[edytuj]

Segowia jest ważnym węzłem drogowym.

Autobusem[edytuj]

Autobusy Sepulvedana z Madrytu do Segowii odjeżdżają ze stacji Principe Pio (poziom -1). Przejazd zabiera ok. 1,5 godziny, cena biletu 7,5 € (styczeń 2013). Odjazdy autobusów co ok. 45 minut. W Segowii autobus zatrzymuje się na Paseo de Ezequiel Gonzales w samym centrum.

Komunikacja[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Najważniejsze zabytki Segowii to:

  • Akwedukt rzymski - zbudowany ok. 100 r. n.e., dostarczano nim wodę z odległości 15 km, wybudowany z bloków granitowych bez użycia zaprawy. Pozostało do dziś ok. 800 m (129 przęseł),
  • Alkazar - zamek-forteca z XI w., przebudowany w XIV/XV w. i XIX w., wewnątrz patio z 1592, sufity w stylu mudéjar, kolekcje zbroi,
  • Katedra (Santa Iglesia Catedral de Nuestra Señora de la Asunción y de San Frutos) - ostatnia budowla gotycka wzniesiona w Hiszpanii (1525–XVII w.); szczególnie piękna z zewnątrz; dzieło ojca i syna Hontanon – twórców katedry w Salamance.

Wyjazd[edytuj]