Powiat nowotarski

Powiat nowotarski

Default Banner.jpg

noframe
powiat nowotarski
Herb miasta
noframe
noframe
Położenie Małopolska
Powierzchnia 1474,66 km²
Liczba ludności ok. 190 000
Numer kierunkowy 18
Strona www

Charakterystyka[edytuj]

Powiat nowotarski położony jest w południowej części województwa małopolskiego, w Kotlinie Nowotarskiej. Powiat ma charakter przede wszystkim turystyczny oraz handlowy, usługowy i przemysłowy. Turystyka rozwija się głównie dzięki położeniu powiatu w górach. Znajdziemy tutaj liczne malownicze krajobrazy oraz przyrodnicze atrakcje z Babiogórskim, Gorczańskim i Pienińskim Parkiem Narodowym na czele.

Fauna i flora[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Koleją[edytuj]

Samochodem[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Regiony[edytuj]

Gminy powiatu nowotarskiego

W skład powiatu wchodzą następujące gminy:

Miasta[edytuj]

Ciekawe miejsca[edytuj]

Termy Gorący Potok w Szaflarach
  • Termy Gorący Potok - Góralski kompleks termalny Gorący Potok położony jest w Szaflarach, niedaleko Nowego Targu i oferuje swoim gościom baseny z wodą o leczniczych właściwościach, a do tego relaks i świetną zabawę. Surowa woda siarkowa w basenach termalnych Gorącego Potoku ma 34-40 °C i pomaga przy wielu schorzeniach. Można tu korzystać z 22 różnego rodzaju basenów, zarówno krytych, jak i odkrytych, odpowiednich dla całej rodziny. Jest też strefa spa i liczne dodatkowe atrakcje, w tym wiele dla najmłodszych, a naturalny, góralski wystrój tworzy wspaniałą atmosferę. Na miejscu istnieje także możliwość spróbowania doskonałych steków w restauracji, wypożyczenia motocykli, quadów i skuterów śnieżnych w zimie. Do dyspozycji gości są również apartamenty urządzone w typowo góralskim stylu.

KONTAKT - Termy Gorący Potok, Osiedle Nowe 45, 34-424 Szaflary, tel. +48 727 52 52 52

  • Park rozrywki „Rabkoland” w Rabce-Zdroju jest rodzinnym parkiem rozrywki dysponującym bogatą ofertą atrakcji rozrywkowych, typowych dla wesołego miasteczka. Uważany jest przez wielu fachowców branży parków rozrywki za jeden z najsympatyczniejszych i najlepiej zorganizowanych. W roku 2004 europejski magazyn „Park and Gamex Industry” uznał go za najlepszy w Polsce.
  • Park rozrywki ABlandia w Krościenku nad Dunajcem znajduje się na terenie, w którym utworzono w roku 1902 „Park Dla Gości”, który dla odwiedzających Pieniny był punktem gry w tenisa, kręgle, spotkań towarzyskich i festynów. W „Starej Kręgielni” nadal można zagrać w „KRĘGLE RETRO” według zasad obowiązujących na przełomie XIX i XX wieku. W budynku znajduje się również galeria starych fotografii z historii Pienin. W Parku Rozrywki można skorzystać również z trzech tras linowych, placu zabaw z basenami kulkowymi, zjazdu tyrolskiego, kul wodnych, wahadła Big Swang, skoku Power Fun oraz pola minigolfa.
Spływ Dunajcem to jedna z największych atrakcji w Polsce
  • Spływ Dunajcem z przystani flisackiej w Kątach łodzie zabierają uczestników w wyjątkową podróż. Przepływa się trasę 18 kilometrów, mimo, że odcinek w linii prostej do przystani końcowej w Szczawnicy wynosi 6 kilometrów, zaś różnica poziomów wynosi 36 metrów. Spływ, w zależności od stanu wody trwa od 2 do 3 godzin. Większość trasy prowadzi przez neutralne pasmo graniczne, jakie stanowi Dunajec oraz poprzez teren Pienińskiego Parku Narodowego.
  • Kolej krzesełkowa Palenica w Szczawnicy zbudowana w 1997 roku, czetroosobowa kolej usytuowana w centrum Miasta jest jedną z największych atrakcji Szczawnicy. Przy jej dolnej stacji znajduje się duży parking, natomiast przy stacji górnej powstało zaplecze gastronomiczne oraz specjalnie przygotowane miejsca widokowe. Z Palenicy rozciąga się malownicza panorama na Pieniny z Trzema Koronami i Sokolicą oraz na Tatry Słowackie z wyraźnie widoczną Łomnicą. Kolej pokonuje trasę o długości 780 metrów w około 3 minuty.

Noclegi[edytuj]

Restauracja w Pensjonacie pod Tatrami
Jeden z pokojów w Pensjonacie pod Tatrami
  • Pensjonat pod Tatrami [1] - położony w Szaflarach na Podhalu, pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, jest wysokiej klasy obiektem, dostosowanym zarówno dla potrzeb indywidualnych jak i biznesowych gości. W pobliżu obiektu znajdują się baseny termalne: Termy Szaflary i nowe Termy Gorący Potok, do których goście otrzymują atrakcyjne rabaty cenowe. W sezonie zimowym natomiast korzystać można z pobliskich wyciągów narciarskich. W pensjonacie znajdują się 24 pokoje, z 65 miejscami noclegowymi. Wyposażone są one w łazienki z kabiną prysznicową, suszarką, kompletem ręczników i kosmetyków hotelowych, TV-SAT, Wi-Fi i telefonem, większość z nich posiada także balkony. W cenie noclegu zawarte jest śniadanie w formie bufetu, obiadokolacja natomiast jest opcjonalna - posiłki serwowane w restauracji są najwyższej jakości i obejmują zarówno dania kuchni regionalnej jak i kuchni polskiej. Na terenie pensjonatu znajduje się również sala multimedialna dla rodzin z dziećmi, stoły do ping-ponga oraz piłkarzyki, a także pokój zabaw dla najmłodszych. Dla grup zorganizowanych i biznesowych przygotowano sale konferencyjne i bankietowe. Zimą organizowane są specjalne kuligi.

KONTAKT - ul. Na Brzegu 21, 34-424 Bańska Niżna, Gmina Szaflary, tel. +48 18 27 555 80

Gastronomia[edytuj]

Kontakt[edytuj]