Powiat kluczborski

Powiat kluczborski

Default Banner.jpg

Powiat Kluczborski
Herb miasta
noframe
noframe
Położenie Opolszczyzna
Powierzchnia 851,59 km²
Liczba ludności około 70 000
Numer kierunkowy 77
Strona www

Charakterystyka[edytuj]

Powiat kluczborski położony jest w północnej części województwa opolskiego, na Nizinie Śląskiej nad rzeką Stobrawą – prawym dopływem Odry. Siedzibą powiatu jest miasto Kluczbork.

Geografia[edytuj]

Ze względu na swe położenie pod względem ukształtowania powierzchni Powiat Kluczborski należy do terenów nizinnych. Zdecydowana część jego obszaru nie wykracza poza wysokość 250 m n.p.m. W krajobrazie dominują więc tereny nizinne, a występujące nierówności terenu - deniwelacje z reguły nie wykraczają poza wartości 20-40 m.

Fauna i flora[edytuj]

Powiat kluczborski ze względu na swe położenie, posiadane bogactwa naturalne, tradycję i historię ma charakter rolniczo-przemysłowy. Mozaika lasów i łąk oraz licznie występujące rzeczki i stawy powodują, że teren powiatu charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem siedlisk i zbiorowisk roślinnych, obfitując przy tym w chronione i rzadkie gatunki roślin. Wiele z nich jak np. widłak goździsty, wroniec widlasty, widłak jałowcowy, grzybienie białe, wawrzynek wilczełyko, barwinek pospolity znalazło się na ”Czerwonej liście roślin naczyniowych zagrożonych w Polsce”. Występujące tu licznie kompleksy leśne są bardzo atrakcyjne dla grzybiarzy, gdyż występuje tu wielkie bogactwo grzybów (prawdziwki, kurki, maślaki, podgrzybki) jak i runo leśne (jagody i borówki), a tym samym lasy pełne są zwierzyny: saren, jeleni, dzików, zajęcy, lisów i kun, co stanowi nie małą atrakcję dla myśliwych.

Historia[edytuj]

Gospodarka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Na terytorium powiatu krzyżują się szlaki kołowe dróg krajowych nr 11 GliwicePoznań oraz nr 45 OpoleŁódź, co w efekcie sprzyja rozwojowi komunikacji osobowej, a tym samym transportowej zarówno w głąb kraju jak i poza jego granice. Miasto Kluczbork to również ważny węzeł kolejowy z liniami łączącymi: Katowice – Wrocław, Katowice – Poznań oraz kierunkami: Częstochowa i Opole.

Samolotem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Samochodem[edytuj]

W powiecie kluczborskim krzyżują się obecnie drogi krajowe Katowice - Poznań oraz wiodące w kierunku Opola i Łodzi. Istnieje też wiele kilometrów dróg powiatowych i gminnych gwarantujących dobre połączenia ze wszystkimi miejscowościami powiatu, województwa i kraju.

Autobusem[edytuj]

Regiony[edytuj]

Gminy powiatu kluczborskiego

W skład powiatu wchodzą następujące gminy:

Miasta[edytuj]

Ciekawe miejsca[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Linki zewnętrzne:[edytuj]