Martynika

Martynika to karaibska wyspa, która jest departamentem zamorskim Francji na Morzu Karaibskim, na północ od Saint Lucia i na południe od Dominiki.

Na wyspie dominuje góra Pelee, która 8 maja 1902 r. Wybuchła i całkowicie zniszczyła miasto Saint Pierre, zabijając 30 000 mieszkańców. Na południu wyspy znajduje się wiele pięknych plaż z dużą liczbą turystów. Na północy warto zobaczyć lasy deszczowe i plaże z czarnym piaskiem. Wnętrze wyspy jest górzyste.

Charakterystyka[edytuj]

Martynika jest departamentem zamorskim Francji i zachowuje zarówno kulturę francuską, jak i karaibską. Wyspowa kuchnia to znakomita mieszanka kuchni francuskiej i kreolskiej, którą warto spróbować. Północna część wyspy przyciąga turystów, którzy chcą wspinać się po górach i zwiedzać lasy deszczowe, podczas gdy południowe części oferują zakupy i plaże dla tych, którzy postanowili się po prostu zrelaksować.

Miasta[edytuj]

  • Sainte-Anne : Być może najbardziej turystyczne miasto, ponieważ jest punktem dostępu do wszystkich białych piaszczystych plaż na południu, w tym do najbardziej znanych, ale zatłoczonych Les Salines.

Warto zobaczyć[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]