Gmina Gołuchów

Gmina Gołuchów

Default Banner.jpg

Herb gminy Gołuchów

Gmina Gołuchów leży w południowo-wschodniej części województwa wielkopolskiego, drugim co do powierzchni i trzecim co do liczby ludności regionie w kraju. Wchodzi w skład powiatu pleszewskiego. Od południa graniczy z Kaliszem, a od północego zachodu z Pleszewem. Wschodnią granicę stanowi rzeka Prosna, a zachodnią gminy Nowe Skalmierzyce i Ostrów Wielkopolski. Gołuchów leży w "podwójnym trójkącie" miejscowości mających najważniejszy wpływ na jego rozwój. Mały Trójkąt wyznaczają pobliskie miasta powiatowe: Kalisz, Ostrów Wielkopolski i Pleszew. Natomiast Duży Trójkąt wyznaczają stolice regionów: Poznań, Wrocław i Łódź. Siedziba gminy zlokalizowana jest w Gołuchowie.

Dojazd[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Wsie i sołectwa należące do gminy[edytuj]

Na terenie gminy Gołuchów znajdują się następujące sołectwa:

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Gołuchów - perła powiatu na skalę ogólnopolską. Znajduje się tam zabytkowy Zamek Działyńskich wraz z pięknym parkiem krajobrazowym, gdzie podziwiać możemy między innymi zagrodę żubrów i danieli. Latem mieszkańcy powiatu i turyści chętnie plażują nad Zalewem Gołuchowskiem. Nad jeziorem urządzono ośrodek rekreacyjno-wypoczynkowy z kąpieliskiem, polem namiotowym, wypożyczalnią sprzętu pływającego i domkami campingowymi. Warto wybrać się do pobliskiego lasu jedleckiego, gdzie znajduje się głaz narzutowy zwany „Kamieniem św. Jadwigi”.

Warto spróbować[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Rozrywka[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Linki zewnętrzne[edytuj]

  • 1 - Strona internetowa gminy Gołuchów [1]