Dżerba

Dżerba to mała wyspa w południowej Tunezji z białymi piaszczystymi plażami i bielonymi domami. Mieszkańcy Dżerbanu różnią się kulturowo od Tunezji z kontynentu i zachowują wiele swoich tradycji oraz unikalną architekturę. Medyna w Houmt Souk jest szczególnie przyjemnym i tanim miejscem pobytu na stosunkowo bezproblemowe zakupy i jedzenie. Hotele wypoczynkowe znajdują się na wschodnim wybrzeżu w strefie Touristique.

Najlepszy czas na wizytę na Dżerbie i cieszenie się słońcem i morzem to lato, od czerwca do września. W maju temperatura jest wystarczająco ciepła, szczególnie w drugiej połowie miesiąca, ale morze jest nadal chłodne. W październiku morze jest nadal ciepłe i wciąż jest wiele ciepłych i słonecznych dni, ale pierwsze zagłębienia, które przynoszą pierwsze deszcze bardziej na północ, mogą przynieść zachmurzenie i trochę wiatru.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Houmt Souk: muzeum, kolorowe bazary, szczególnie w pobliżu Place de Algerie, Borj El Kebir i przystani / portu na północy oraz ulica Habib Bourguiba (urocza replika gigantycznej z Tunisu). Na pewno obejrzyj port i sprawdź stosy tradycyjnych glinianych garnków używanych do łapania ośmiornic.

Nie przegap Guellala, wioski, w której ceramikę produkowano od czasów starożytnych Rzymian i gdzie można podziwiać wspaniały zachód słońca. Jest też muzeum. Jeśli jeździsz tam rowerem, dotrzyj tam przez wzgórze, a następnie wybierz jedną ze ścieżek przez pola oliwne, aby pozostać na grzbiecie i cieszyć się większym widokiem i bezpiecznym rowerem terenowym.

Meczet Fadhloun przy drodze Houmt Souk-Midoun

Synagoga La Ghriba we wsi Erriadh to niezwykłe miejsce do odwiedzenia, ponieważ jest centralnym punktem jednej z niewielu społeczności żydowskich w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie oraz miejscem regularnych pielgrzymek dla Żydów. Aby wejść do kompleksu, istnieje znaczna ochrona, a ty jesteś proszony o niewielką darowiznę na rzecz synagogi. Zamknięte dla zwiedzających w szabat (sobota).

Djerba Explore: gospodarzem największej śródziemnomorskiej farmy krokodyli (ponad 400 stworzeń importowanych z Nilu od 1992 roku) i imponującego Muzeum Lalla Hadhria, a także interesującej interaktywnej tradycyjnej wioski z tyłu. 12 dinarów na osobę obejmuje wstęp do wszystkich trzech sekcji.

Ras Rmel: Wyspa zwana Flamingo lub Piraci to półwysep, na którym można cieszyć się dziewictwem przyrody. Flamingi są obecne w październiku do ??. Rejsy statkiem kosztują 20 dinarów na osobę na spacery (i około 40-45 dinarów na osobę dla grup hotelowych) są dostępne w przystani / porcie Houmt Souk. Załogi są energiczne, pełne pasji i zabawy; lunch w formie bufetu na półwyspie jest cudowny, a atmosfera dnia niezapomniana. Pakiet działa od 9:00 do 15:30. Nawet dla najbardziej szorstkiego i gotowego podróżnika / turysty jest to tani sposób, aby choć raz zafundować sobie luksus. (za wszystko, co zostało uwzględnione, z łatwością zapłaciłbym więcej, a ja jestem autostopem).

Djerbahood: Fantastyczny, choć nieco mylący projekt sztuki ulicznej 2 w centrum miasta Hara Sghira Er Riadh. To krótka przejażdżka autobusem 0,5TD lub taksówką 5TD na południe od Houmt Souk. Miasto jest małe i łatwo je pokonać na piechotę. Czasami będziesz musiał przechodzić na palcach wśród stosów materiałów budowlanych, aby znaleźć całą sztukę, z których niektóre są naprawdę piękne. W całym mieście jest więcej dzieł sztuki - ich odnalezienie jest jak polowanie na padlinożerców! ... w którym być może zawiedliśmy, ponieważ znaleźliśmy tylko ułamek sztuki, która podobno istnieje. Zabawna kilka godzin eksploracji.

Sidi Jemour: jeśli masz godzinę do zachodu słońca, to miejsce ma być! Piękne krajobrazy zachodu słońca w miejscu domu Star Wars. To tylko godzina drogi od suku Houmt, więc wrócisz przed nocą.

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]