Agadir

Agadir to duże nowoczesne miasto w południowej części Maroka. Jest to interesujące przede wszystkim ze względu na swoją lokalizację, ponieważ jest otoczony przez Antyatlas, Saharę na wybrzeżu Atlantyku z wieloma parkami narodowymi i zaciszne plaże, które są łatwo dostępne.

Charakterystyka[edytuj]

W 1960 r. Miasto nawiedziło trzęsienie ziemi, które zniszczyło miasto, w tym starożytną kasbę. Szacuje się, że 15 000 osób zostało zabitych, 12 000 rannych, a około 35 000 osób pozostało bezdomnych. Widząc zniszczenie, zmarły król Mohammed V powiedział „Jeśli przeznaczenie zdecyduje się zniszczyć Agadir, jego odbudowa zależy od naszej wiary i woli”. W 1961 r. Miasto rozpoczęło odbudowę dwie mile na południe od epicentrum. Centrum miasta opierało się na systemie siatki, podobnym do Nowego Jorku, co ułatwia orientację i poruszanie się. Istnieją szerokie aleje i bulwary wyłożone kawiarniami. Architektura jest nieco niezwykła z dużą ilością niskich budynków betonowych w futurystycznym stylu z lat 60. XX wieku z klasycznymi marokańskimi stylami. W późnych latach 60. i 70. był to ultranowoczesny ośrodek turystyczny, dziś niektórzy mogą twierdzić, że wygląda nieco przestarzale, inni twierdzą, że czyni to absolutnie wyjątkowym i naprawdę wyróżnia się na tle Casablanki, Rabatu, Fezu lub Marrakeszu. Miasto rozwija się w szybkim tempie dzięki nowym rozwiązaniom na obrzeżach centrum.

Dojazd[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]