Winchester

Uit Wikitravel
Winchester

Default Banner.jpg

De kathedraal van Winchester

Winchester [1] is de hoofdstad van het graafschap Hampshire, in Zuidoost-Engeland.

Info[bewerken]

Winchester is een voormalige hoofdstad van Engeland.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

  • Southampton Airport [2] is een relatief kleine internationale luchthaven met vluchten uit het Verenigd Koninkrijk en Europa. De luchthaven ligt op ongeveer 5 kilometer van Winchester via de M3 (northbound).

Per trein[bewerken]

Southampton airport is per trein bereikbaar vanuit Winchester, er vertrekken 4 treinen per uur die ongeveer 10 minuten doen over het traject. Daarnaast is Winchester via deze lijn onder andere ook bereikbaar vanuit Londen (Waterloo Station), Southampton, Bournemouth, Poole en Weymouth. Verder naar het noorden zijn er verbindingen met Reading, Oxford, Birmingham, enz...

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

  • De meeste toeristische plaatsen, restaurants, pubs en hotels zijn door de kleine afstanden gemakkelijk al wandelend te bereiken.
  • Wie met de auto reist moet er rekening mee houden dat een parkeerplaats vinden in het stadscentrum bij momenten moeilijk kan zijn.
  • Er zijn goede verbindingen per bus maar 's avonds en in het weekend is de frequentie eerder laag.

Bekijken[bewerken]

De ronde tafel van koning Arthur in Winchester Great Hall
  • Kathedraal van Winchester - De kathedraal is 180 meter lang en is daarmee de langste van Europa. [3], tel +44 1962 853224, toegangsprijs: 6 pond.
  • De ronde tafel van koning Arthur bevindt zich aan een muur in Winchester Great Hall (ridderzaal van Winchester castle).[4], gratis toegang.
  • Winchester Castle - Het middeleeuwse kasteel van Winchester dateert uit het jaar 1067. Het kasteel is sinds 1889 de zetel van de Hampshire County Council die haar kantoren naast de ridderzaal heeft. De "ronde tafel van koning Arthur" hangt in de ridderzaal. Diezelfde ridderzaal werd door koning Hendrik III gebouwd tussen 1222 en 1235.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]