Pad van Ad

Uit Wikitravel
Pad van Ad

Default Banner.jpg

Dit artikel is een Reisonderwerp

Het Pad van Ad [1] is een fiets- en wandelroute van 25km in Oud-Heverlee voor de ambitieuze wandelaar of de fietser. Voor wie wil wandelen is het het beste om een bus van Lijn 1 te nemen tot waar die rechts afslaat van de Naamsesteenweg in de Huttelaan. Dan onder de brug van de autosnelweg E40 door, schuin naar rechts.

Pad van Ad.png

Je kan een aantal wandelknooppunten gebruiken als begeleiding, maar hier en daar wijkt de route ervan af. 66 langs de Dirigent. Bij 65 staat de Neanderthaler. Ignatius staat er tussenin, maar dat is wat omweg en zoekwerk. Via de Prosperdreef naar het zuiden, het bos uit. De Onze-Lieve-Vrouwstraat oversteken, langs de Vleermuis. Wat verderop staan er weer bordjes naar 120, 121 119 114 115, niet naar 116 of 72, maar naar het zuiden langs Het Uileke tot aan de Weertse Dreef, naar links en dan naar rechts via de Milse Dreef naar 76. Naar rechts via de Limietendreef en de Walendreef, waar je de Specht en 't Fluiterk van 't schoon geluk vindt, dan de Godendreef kruisen. Wat verderop op de Dikke-Eikdreef naar links de Godendreef nogmaals kruisen tot je bij de Dikke Eik aankomt, daar naar rechts, voorbij de bank van Jef Rentmeesters naar rechts via de Eleonorendreef tot aan knooppunt 113 op de Weertse Dreef. De voetgangersbrug over naar 112, dan richting 121. De Prosperdreef op naar rechts, maar dan meteen naar links. Verderop kom je terug op het wandelknooppuntennetwerk en ga je naar links richting 111 de dikke beuk eens bekijken. Binnen 40 jaar haalt die de dikke eik in als dikste boom van het Meerdaalwoud. Wat verderop naar rechts. Op de Nethense Baan weer naar rechts en meteen weer naar links naar 109 langs het Denteneerspad. Als je van 109 naar 108 gaat, kom je langs het speelbos. Je kan ook naar het zuiden via de Jamaïcadreef tot aan de Walendreef, daar naar rechts en op de Herculesdreef weer naar rechts. Hier staan de Inktzwammen. Bij het scoutsterrein De Kluis staat Baloe. Aan de andere kant van het speelbos staat de Bosprotter tussen een aantal andere totempalen. Niet naar 108 gaan (daar zijn wel toiletten en drinkbaar water indien nodig), maar recht naar het noorden via de Herculesdreef. Bij 19 verder naar het noorden naar 18 en 16. Net voorbij de Kapel van Steenbergen is er links de Hertebron met drinkbaar water. Een beetje verderop staat Ad z'n laatste creatie. We verzuipen in ons eigen vuil, dus heeft hij een kunstwerk gemaakt van zwerfvuil; De Drenkeling. Aan de linkerkant op de Maurits-Noëstraat ligt het zoetwaterpark en meerdere restaurants. Wij gaan rechtdoor via de Parnassusbergdreef naar 14 12 602 601 richting 600 maar op de Damendreef rechtdoor blijven gaan to we weer bij het arboretum aankomen. Dan via de Grezweg terug naar het beginpunt.