Lombok

Uit Wikitravel
Lombok

Default Banner.jpg

Lombok is een eiland in Indonesië.

Regio's[bewerken]

  • Gili-eilanden - Voor veel mensen zijn de Gili-eilanden de plaats van bestemming zonder veel van Lombok te zien. Deze kleine eilanden gelegen voor de noordwestkust van Lombok staan bekend om hun witte stranden, rust, mooie duiklocaties en sommige om hun uitgaansleven.

Steden[bewerken]

  • Mataram - De hoofdstad van Lombok.
  • Bangsal - De stad waar de veerboten naar de Gili-eilanden vertrekken.
  • Lembar - Vanaf hier vertrekt de boot naar Bali.
  • Senggigi - Een half verlaten vakantiedorp.
De vulkaan Gunung Rinjani, gezien vanaf het eiland Gili Air.

  • Gunung Rinjani - Deze vulkaan is te zien vanaf het hele eiland. De vulkaan is te beklimmen: je kunt naar de rand, naar de top (3726 meter), maar je kunt ook in de vulkaan naar het meer. Hier zijn heetwaterbronnen te vinden.

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Met Het Viegtuig[bewerken]

Het vliegveld van Lombok (code:LOP) is de enige internationale luchthaven tussen Gili en Lombok. Je kunt ook op Bali International Airport (code:DPS) vliegen, en dan van Bali naar Lombok reizen met een snelle veerdienst.

Met De Snelle Veerdienst[bewerken]

Een veerdienst of ferry is de snelste manier om de Gili-Eilanden te bereiken vanaf Bali. Er zijn veel veerdiensten die van Bali naar Gili varen, en daarna doorvaren naar het hoofdeiland van Lombok. Sommige maken ook een stop bij Lembongan. De dagelijkse veerdiensten vertrekken van Benoa Island en Serangan in Zuid-Bali, en van PadangBai en Amed in Oost-Bali. Waar je aankomt in Lombok, in Nara of Bangsal aan de noordwestelijke kust, hangt af van welke veerdienst je gebruikt. Je kunt de snelle veerdiensten contacteren via de telefoon, e-mail of de website.

  • Wahana Gili Ocean -veerdienst vaart tussen Bali (vanaf de haven van Padangbai) – Lombok (vanaf de haven van Bangsal) – Gili Trawangan-eiland - Gili Air-eiland. Het hoofdkantoor is gevestigd in de wijk Klungkung in Bali. De prijs van een enkele overtocht kost ongeveer IDR 450.000.

Je kunt ook een overtocht boeken via een lokale reisagent in Bali. Op de website vind je alle routes, vertrektijden en prijzen voor de meeste veerdiensten. Gili Transfers biedt vele veerdiensten van Bali naar Lombok en de Gili-eilanden. De prijzen liggen rond de IDR 250.000 - IDR 650.000.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Vulkaan beklimmen

Eten[bewerken]

Slaap[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

  • Puri Mas Beach Resort and Spa [2] ([email protected]) Jl. Raya Mangsit Beach, Senggigi, Lombok, Tel: (62)(370)693831

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]