Kerstmarkten

Uit Wikitravel
Kerstmarkten

Default Banner.jpg

Warme dranken en lekkernijen, prachtig verlichte ijsbanen, mooi versierde kerstbomen en een kans om je favoriete kerst sjaal en trui te dragen - het is weer tijd voor Kerstmis!. Een magisch seizoen gedurende welke de beroemde kerstmarkten van Europa te bezoeken zijn.

Bekijk deze gezellige kerstmarkten eens!

Kerstmarkten in Europa[bewerken]

Frankrijk Italië Nederland
Beroemde Kerstmarkt van Straatsburg: De allereerste Kerstmarkt werd gehouden in Straatsburg, Frankrijk in 1570. Het werd de 'Christkindelsmärik' genoemd, wat 'markt van het kind Jezus' betekent en is uitgegroeid tot een waar winterwonderland. De markt bevindt zich in het stadscentrum en opent meestal eind november en blijft elke dag van december open. De eerste dag staat bekend als de 'Great Opening Evening' , waarin de kerstverlichting van de stad wordt aangezet en de verlichting van de Grote Kerstboom. Bezoekers die de verlichtingsceremonie missen, kunnen het elke keer opnieuw zien, elke dag van 17.30 uur tot 20.00 uur, ieder half uur en elke week een nieuw lichtontwerp. [1]
Kerstmarkt in Merano, Italië: Er zijn veel kerstmarkten in Italië. De beroemdste (en mooiste) zijn die in Trentino-Alto Adige, in de steden Trento, Bolzano, Merano en Bressanone. Een andere beroemde kerstmarkt is in Florence, op het Piazza Santa Croce in de oude stad: deze traditionele Duitse markt is eigenlijk heel oud, wel bijna 500 jaar. Als je in Bologna bent wandel dan over de Strada Maggiore langs de arcade van de Santa Maria dei Servi-kerk.
Schaatsbaan Museum Plein Amsterdam: In Amsterdam zijn er meestal verschillende kerstmarkten verspreid over de stad. Als je naar De Dam gaat, vind je daar een 20 meter hoge kerstboom voor het Koninklijk Paleis. Het "Museumplein" wordt omgetoverd tot een grote ijsschaatsbaan met kraampjes eromheen waar je kunt genieten van kerstsnacks en drankjes en waar je kunt winkelen voor geweldige kerstcadeaus. Op de Bloemenmarkt kunt u kerstbomen en geschenken kopen. Een heerlijke plek om te zijn tijdens de wintermaanden.
Zwitserland Italië Zweden
Kerst in Montreux: Al gedurende twintig jaar lang trekt de Kerstmarkt in Montreaux jaarlijks meer dan 550.000 bezoekers uit de hele wereld naar Montreux Zwitserland. Van een bezoek aan de kerstman tot een wandeling in het dorp van de Elven, er is iets voor iedereen die op zoek is naar een feestelijke sfeer.
Florence: In december wordt de Piazza Santa Croce in Florence omgetoverd tot een mooi verlichte kerstmarkt, die hier al meer dan 500 jaar wordt gehouden. Er zijn meestal ongeveer 50 houten kraampjes met allerlei soorten geschenken en lekkernijen voor Kerstmis, zoals apfelstrudel, glühwein en delicatessen uit heel Europa en van kerstversieringen tot allerlei soorten geschenken. Ook worden er verschillende activiteiten georganiseerd, zoals verschillende uitvoeringen (ook voor kinderen) en concerten. Het vindt plaats van 28 november tot 17 december (2017). De kerstmarkt is dagelijks geopend van 10:00 tot 22:00 uur.
Stockholm: De kerstmarkt in Stockholm gaat helemaal terug tot 1523, waardoor het waarschijnlijk een van de oudste in Europa is. Hier vindt u meer dan 40 kraampjes met Zweedse kerstsnoepjes, gerookte worsten, gerookte rendiervlees, handgemaakte artikelen, suikerspin, glühwein enz. Het vindt plaats van 18 november tot 23 december van 11:00 - 18:00 uur

Engeland Spanje Oostenrijk
Hydepark: Hydepark, Londen, hier vind je Winter Wonderland, een evenement met winterfestiviteiten, dat zijn 10-jarig jubileum vierde in 2016. Er is een grote openluchtijsbaan, meer dan 100 attracties,shows, het gigantische Reuzenrad, kerststalletjes in Duitse stijl, en de toegang is gratis. Een geweldige plek om het vakantieseizoen te vieren.
Tendilas:' text
Wenen: Tijdens de kerstvakantieperiode zal het Stadhuisplein worden veranderd in een sprookjesachtig land met veel lichtjes, kerstbomen, kraampjes, een carrousel, van 11 november - 26 december
Duitsland Duitsland Duitsland
Osnabrück:' text.

Monschau: Monschau is een plaats in de Eifel, in het natuurpark Hohes Venn. De markt is de vier weekenden vóór Kerstmis open, en je zult veel verschillende kraampjes vinden met geschenken, eten en drinken zoals Bratwurst, glühwein, Duitse peperkoek, Lebkuchen etc., om in de stemming te komen voor dit feestelijke seizoen.

Gendarmenmarket Berlijn: De gendarmentmarkt is een beroemd plein in Berlijn, gelegen in het stadsdeel Mitte. Hier vindt u twee kerken die er bijna identiek uitzien en in de vakantieperiode kunt u hier genieten van de prachtige kerstmarkt, tegenover het Konzerthaus, van 27 tot 31 december, van 11u - 22u.