Driebergen-Rijsenburg

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf Driebergen)
Europa : Benelux : Nederland : West-Nederland : Utrecht (provincie) : Driebergen-Rijsenburg
Driebergen-Rijsenburg

Default Banner.jpg

Driebergen-Rijsenburg, meestal ook wel kortweg Driebergen genoemd, is een dorp in de Nederlandse provincie Utrecht. Er wonen circa 19.000 mensen.

Arriveren[bewerken]

Per auto[bewerken]

Driebergen-Rijsenburg ligt aan afrit 20 van de A12.

Per trein[bewerken]

Vanaf het treinstation Driebergen-Zeist, dat even buiten het dorp ligt, kan men per bus, fiets of te voet het dorp binnen gaan.

Rondreizen[bewerken]

Door het hele dorp lopen fietspaden en het is dan ook goed te doen om er per fiets doorheen te reizen. Geoefende wandelaars zullen echter ook in staat zijn om alle bezienswaardige locaties te voet te bereiken.

Bekijken[bewerken]

Driebergen-Rijsenburg is deels beschermd dorpsgezicht. Het dorp heeft meerdere rijksmonumenten, waaronder de Petrus' Bandenkerk op het Kerkplein.

Doen[bewerken]

In Driebergen-Rijsenburg begint het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug. Dit natuurgebied loopt door het zuidoosten van de provincie, tot aan Rhenen, ruim 22 km verderop. Het park is geliefd voor wandelaars, fietsers en ruiters. Tevens is er een zwembad aanwezig, gevestigd in het noordwesten van het dorp.

Kopen[bewerken]

Driebergen-Rijsenburg beschikt over verschillende supermarkten verspreid door het hele dorp, waaronder een Lidl en verschillende vestigingen van Albert Heijn.

Het meest benoemswaardige winkelcentrum van het dorp ligt aan de Traaij, in het noordoosten van het dorp. Veel uiteenlopende producten hier wel te krijgen. Indien men in Driebergen-Rijsenburg niet vindt wat men zoekt, is het een mogelijkheid om uit te wijken naar de nabijgelegen buurplaats Zeist of naar Utrecht.

Eten[bewerken]

Driebergen-Rijsenburg beschikt over verschillende restaurants.

Uitgaan[bewerken]

De meeste inwoners van Driebergen-Rijsenburg gaan uit in Zeist of Utrecht.

Overnachten[bewerken]

Driebergen-Rijsenburg beschikt over twee hotels: Hotel Bijpost aan de Van Rijckevorselstraat en Hotel de Bergse Bossen aan de Traaij.

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Create category