Bagno Vignoni

Uit Wikitravel
Bagno Vignoni

Default Banner.jpg

Bagno Vignoni is een dorp gelegen in de gemeente San Quirico d'Orcia, 45 km ten zuiden van de stad Siena in Toscane. Terwijl de gebouwen in dit kleine centrum dateren uit de middeleeuwen, werd deze plaats al bewoond in de tijd van de Etrusken en de Romeinen. Dit blijkt uit tal van de archeologische vondsten.

Uitzicht van het bijzondere, unieke dorpsplein: een groot bad van thermaal water.

Ondanks zijn kleine formaat, de grote hoeveelheid restaurants, hotels en B&B's is dit een aantrekkelijk dorp voor zowel Italiaanse als buitenlandse toeristen. Wat de toeristen trekt is het charmante, natuurlijke landschap (niet voor niets is de Val d'Orcia, het geografische gebied in Bagno Vignoni, verschenen op de lijst van de UNESCO-Werelderfgoedlijst) en de aanwezigheid van thermale bronnen, warm-water zwembaden en kuuroorden. De aanwezigheid van warm water onder de grond maakt het dorp van Bagno Vignoni uniek: het hoofdplein wordt volledig in beslag genomen door een enorm zwembad van thermaal water. Rondom het zwembad zijn de hoofdgebouwen van de stad met onder andere een opvallende, kleine kerk genaamd San Giovanni Battista.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

  • La Poderina, [1]. Drie comfortabele "self-catered" appartementen in een 18e-eeuws landhuis. In de tuin is een zwembad met uitzicht op de heuvels van Val d'Orcia. Het verblijf in de appartementen heeft ook recht op 20% korting voor de toegang tot een beroemde thermaal zwembad bij Bagno Vignoni.  edit

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Rondom[bewerken]