Kehida Termál-, Gyógy-, és Élményfürdő

A Wikitravelből
Kehida Termál-, Gyógy-, és Élményfürdő

Default Banner.jpg

A Kehida Termál-, Gyógy-, és Élményfürdő új gyógyfürdő komlexum a Zala megyei Kehidakustányban.

Fekvése[szerkesztés]

Zala megyében, Zalaegerszegtől 30 km-re, Hévíztől 9 km-re, Zalacsánytól 4 km-re fekszik a Zala völgyében. A közelben felkereshető a Deák-kúria és a Deák-kút (Kehidakustány), Hévíz, Keszthely (25 km), Kis-Balaton (25 km), Zalavár (20 km), Fenékpuszta (20 km), Szigliget (25 km).

Története[szerkesztés]

Kehidakustányban az 1970-es években csökkent a népesség, nőtt az elvándorlás. Az l980-as évek elején lassan kezdték meg a fürdő kiépítését, majd az l990-es években fokozatosan folytak a bővítések. A fürdő mai formáját a 2000-es évek elején -magántőke bevonása révén- érte el. Alapkövét 2000-ben a Széchenyi Terv keretein belül tették le, és a falusi strandból 2003. február 8-i átadására elegáns termálfürdőt varázsoltak.

A település egészére azóta is meghatározó hatást gyakorol, évente átlagban 160 főnek biztosít munkalehetőséget a környéken.

"A termálfürdő gazdasági fejlődést generált, helyben teremtett munkahelyeket, ugyanis kereskedelmi szálláshelyek, vendéglátó és szolgáltató egységek egész sora létesült az elmúlt öt évben. Mindez jócskán hozott az önkormányzat konyhájára; 2007 év végére már 24,5 millió forint iparűzési adóbevétel, valamint 9,5 millió forint idegenforgalmi adóbevétel formájában". (Forrás: Helikon portál.net)

Infrastruktúra[szerkesztés]

9 medencével rendelkezik: bent gyógymedence és fedett élményfürdő sodrómedence résszel és a különleges 100 m hosszú csőcsúszdával, kint szabadtéri élményfürdő, mely össze van kötve a benti élményfürdővel, nádfedeles fürdő, hullámfürdő, hideg vizes nagymedence, nyolcszögletű gyógymedence, nagy gyermekpancsoló, kis gyermekmedence, 1,8 m mély úszómedence, 1,5 m mély tanulómedence.

Víz jellemzői[szerkesztés]

  • Feltörő hőmérséklet a kútban 49 C-fok.
  • Minősített kalcium-magnézium hidrogén-karbonátos víz, a kénes gyógyvízek csoportjába sorolták (szulfidion 3,2 mg/l), radont nem tartalmaz.
  • Összetevők: Hidrogén-karbonát (427,00 mg/l), kalcium (80,30 mg/l), magnézium (30,50 mg/l), nátrium (35 mg/l), szulfát (46,00 m/l), továbbá kálium, ammónium, vas, klorid, bromid, jodid, fluorid. Található még benne metaborsav, metakovasav, szabad szénsav (118 mg/l). Víz pH-értéke: 6,8.
  • Víz hőmérséklete a medencékben: élménymedence 28-30 C, szabadtéri élménymedence 25-32 C, gyógyvízes körmedence 36 C, gyógyvízes kezelőmedence 34 C, Sodró és ugró 30 C, gyógy-úszómedence 32-34 C, gyógyvízes ülőmedence 35 C, "brüggölő" 38 C, gyógyvízes medence 35 C.

Javallatok[szerkesztés]

Mozgásszervi betegségek, nőgyógyászati megbetegedések, idegrendszeri bántalmak, bőrgyógyászati problémák ellen ajánlott.

Ellenjavallott

  • Rosszindulatú daganatok, szív- és érrendszeri betegségek, nagyon magas vérnyomás, szívkoszorúér sclerosis, infarktus után, súlyos visszér, akut gyulladások, krónikus és akut fertőző megbetegedés, gyakori rohamokkal kísért asztma, veseelégtelenség (vesekő), hypertierosos, vészes súlycsökkenés vagy növekedés esetén

Tilos a fürdővíz használata

  • Elmebetegség, nyílt sebek, fekélyes sebek, alkoholos állapot, inkontinecia esetén.

Szolgáltatások[szerkesztés]

Fizioterápiás szolgáltatások

  • Hidroterápia (kezelések vízben): súlyfürdő, víz alatti vízsugármasszázs (tangentor-kezelés), Kneipp-kezelés.
  • Balneoterápia (gyógyvíz-terápia): gyógyfürdőzés medencefürdőben és kádfürdőben.
  • Mechanoterápia (mozgásterápia): gyógyító masszázs - klasszikus svéd masszázs, kötőszöveti masszázs, talpreflexzóna masszázs, thai masszázs. Gyógytorna (szárazon illetve vízitorna).
  • Elektroterápia (elektromos ingerlés): Galvánfürdő-kezelés, TENS, interferencia-kezelés, ultrahangos kezelés...
  • Fototerápia (kezelés fénnyel): szolárium.
  • Klímaterápia: nem áll rendelkezésre.
  • Termoterápia (hőterápiás kezelés): gőzkamra és szauna.

SPA és welness szolgáltatások

  • Welness kádfürdők: frissítő citromolajos kádfürdő, relaxáló levendulafürdő, rozmaringos magnéziumfürdő, szőlőmag olajosrelax kádfürdő.
  • Testkezelések: „Édes élet” csokoládé testkezelés, Tenger Kincse algakezelés, Anticellulit kúra, Iszappakolás végtagra és teljes iszappakolás.
  • Frissítő masszázsprogramok: frissítő citromfüves masszázs, „Édes élet” masszázs, „Kontúr” fahéjas masszázs, „Tenger kincse” algamasszázs, sómasszázs, masszázs gyógyfüves olajjal, harmonizáló kamillamasszázs, relaxmasszázs levendulával, illóolajos masszázs, „Silhouette” masszázs, szőlőmag olajos masszázs, mézes masszázs, jadeköves masszázságy.
  • Szaunaoázis: finn szauna, török fürdő, infraszauna, gőzszauna, zene- és aromaterápiás kabin.
  • További fitness – wellness: Fekvő- és állószolárium, pedikűr és manikűr, kozmetika, fitball tréning, cardio-fitness szoba, vízi fitness, babagimnasztika.

További szolgáltatások

  • Szolgáltatások gyermekeknek - Speciálisan felszerelt gyermekszobák és társalgótermek, gyermekfelügyelet, animációs programok – bébi klub, gyermekúszás.
  • Vendéglátás – Medencebár (pool bar), pezsgőbár (juice bar) és salátabár, cukrászda, Deák étterem, önkiszolgáló étterem, pecsenyesütő.
  • Szálláshely - Kehida Termál Hertelendy House 4* és Kehida Termál Holiday Village 3*.
  • Konferencia és programok szervezése: légkondicionált konferenciaterem 120 fős befogadóképességgel, szemináriumok, csoportépítő programok szervezése, kirándulások szervezése.
  • Üzletek - delikátesz bolt, strandcikk üzlet.

Elérhetősége[szerkesztés]

  • Cím: 8784 Kehidakustány, Kossuth Lajos u.62.
  • Telefon: 0036/83.534.500
  • Fax: 0036/83.534.592
  • E-mail: [email protected]
  • Honlap: www.kehidatermal.hu

Források[szerkesztés]