Gyógy-és Wellnessfürdő Sárvár

A Wikitravelből
Gyógy-és Wellnessfürdő Sárvár

Default Banner.jpg

A Gyógy- és Wellnessfürdő Sárvár vagy Sárvárfürdő Magyarország, Vas megye újonnan nyilvántartásba vett, de 40 éves múltra visszatekintő gyógyfürdői közé tartozik. Az Európai Királyi Fürdők Szövetségének tagja 2004 óta.

Fekvése[szerkesztés]

Vas megyében, Ikervár, Vasvár és Ják közelében fekvő településen. A közelben felkereshető a Csónakázó-tó, az Arborétum és a Pannonia Ring.

Története[szerkesztés]

Az 1960-as években kőolaj után kutattak itt, de helyette kétféle termálvizet találtak. A 2000 m-es mélységből 83 °C-os, a 1200 m-ről pedig 43 °C-os gyógyvíz tör a felszínre.

Rövid múltra visszatekintő épületkomplexum, a fiatal gyógyfürdők közé sorolható. 2007 áprilisában megkapta az EUROPESPA-med minőségi díjat, melyet meghatározott feltételek teljesülése mellett az Európai Fürdőszövetség ad meg.

Infrastruktúra[szerkesztés]

Magas szintű minőségre törekvés jellemzi, gyógyszolgáltatások és wellness-szolgáltatások igénybevétele egyaránt lehetséges. Wellness- és Fitnessközpont. Fedett gyógymedence, fedett élménymedence, strandmedence, tornamedence, gyermekmedence, súlyfürdő.

Víz jellemzői[szerkesztés]

  • 2000 m-ről 83 °C-os gyógyvíz, összetétele - nátrium-klorid, hidrogénkarbonát, jód, bróm, fluor és számos biológiailag aktív nyomelem.
  • 1200 m-ről 43 °C-os gyógyvíz, összetétele alkáli-hidrogénkarbonát. Benne főleg nátrium-klorid, hidrogénkarbonát és nyomelemek találhatók.

Sárvári termálkristály - A Sárvári Gyógyfürdő egyedülálló különlegessége!

"A 2000 m-es mélységből feltörő, magas sótartalmú vízből lepárlás útján nyerik a sót, a híres sárvári termálkristályt, melyet otthon fürdősóként lehet felhasználni. A sós kádfürdő hatékonyan alkalmazható egyes mozgásszervi, nőgyógyászati és bőrgyógyászati megbetegedések esetén. Kedvező hatású elhúzódó alhasi fájdalmak, összenövéssel járó, gyulladásos nőgyógyászati betegségek kezelésében, de a meddőség egyes eseteiben is. A sárvári fürdő egyedülálló szolgáltatása a sóbarlang, a sóskamrakezelés, mely csökkenti a légúti gyulladásokat. A speciális mikroklímával jól gyógyíthatók a krónikus légzőszervi gyulladások és az asztma is." (Forrás: Informed.hu - Ideál - Reforméletmód magazin 2005;17(2):21-23)

Javallatok[szerkesztés]

Mozgásszervi betegségek (degeneratív gerinc és ízület, gyulladások, lágyrészek reumája, izomgörcsök, - zúzódások, - rándulások, sportoláskor szerzett sérülések ellen), baleseti utókezeléshez ajánlott.

Ellenjavallott

  • Rosszindulatú daganatok, szív- és érrendszeri betegségek, nagyon magas vérnyomás, szívkoszorúér sclerosis, infarktus után, súlyos visszér, akut gyulladások, krónikus és akut fertőző megbetegedés, gyakori rohamokkal kísért asztma, veseelégtelenség (vesekő), hypertierosos, vészes súlycsökkenés vagy növekedés esetén.

Tilos a fürdővíz használata

  • Elmebetegség, nyílt sebek, fekélyes sebek, alkoholos állapot, inkontinecia esetén.

Szolgáltatások[szerkesztés]

Fizioterápiás szolgáltatások

  • Hidroterápia (kezelések vízben): Víz alatti sugármasszázs (tangentor), szénsavas kádfürdő, súlyfürdő. Kneipp-kezelés.
  • Balneoterápia (gyógyvízes terápia): medencefürdő, kádfürdő, váltófürdő. Gyógyszeres pakolás.
  • Mechanoterápia (mozgásterápia): Masszázs: talpreflexzóna masszázs, gyógykrémes masszázs, nyirokmasszázs. Gyógytorna.
  • Klímaterápia: oxigénterápia.
  • Termoterápia (hőterápia): Inhaláció, szauna.

Wellness- és Fitnessközpont szolgáltatásai

Szaunavilág, szépségszalon. Masszázs: Migrén masszázs, Vitalizáló masszázs, mézes masszázs, thai masszázs, shiatsu (japán pontnyomó masszázs), hangmasszázs. Vitalizáló és gyógyteás kádfürdő stb. Jóga, reiki, csakratisztítás.

Elérhetősége[szerkesztés]

  • Cím: 9600 Sárvár, Vadkert u.1.
  • Telefon: 0036/95.523.600
  • Fax:0036/95.326.504
  • E-mail: [email protected]
  • Honlap: www.sarvarfurdo.hu

Források[szerkesztés]