רחובות

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
רחובות

Default Banner.jpg

rghitערך זה נמצא בעבודה, לעת עתה אין ללמוד על הנושא מהכתוב בערך, ויש להשתדל שלא לעורכו (במקרה הצורך אפשר להשאיר הודעה בדף השיחה שלו). אם לאחר שבוע לא נעשתה שום פעולת עריכה בערך, רשאי כל אדם להסיר את התבנית, ולערוך את הערך בעצמו

noframe
מיקום
noframe
מידע מהיר
קידומת טלפון 08
כדאי לבקר ב- מאי - יולי
האתר הרשמי

רחובות היא עיר במחוז המרכז בישראל. ידועה בעיקר בזכות מכון ויצמן למדע והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. בעבר היתה ידועה כמרכז לגידול הדרים והיתה מוקפת פרדסים רבים, כיום נותרו מעט מאוד פרדסים ורובם כבר לא פעילים. כיום חיים בה 103,000 תושבים.

היסטוריה[עריכה]

רחובות הוקמה בזמן העלייה הראשונה תחילה כמושבה של עולים מפולין. העולים השתייכו לקבוצת "מנוחה ונחלה" ביניהם אהרון אייזנברג ובתיה מקוב. קבוצת מנוחה ונחלה פעלה בוורשה שמטרתה הייתה הקמת יישוב יהודי בארץ ישראל שלא יהיה תלוי בכספיו של הברון רוטשילד.

העלייה לקרקע התבצעה בשנת 1890 (תר"ן) על כ-10,000 דונם של אדמות שנקנו מבעוד מועד מבני היישוב הערבי "ח'ירבת דוראן" ששכן במקום.

בשנת ההקמה ניטעו כרמים של ענבים אשר נמכרו לייקב ראשון לציון הסמוך לרחובות. בשנת 1904 ניטעו במקום הפרדסים הראשונים אשר נתנו לה ברבות הימים את הכינוי "עיר ההדרים".

בשנת 1907 הגיעו למושבה עולים ראשונים מתימן אליהם הצטרפו עם הזמן עוד באי שיירות מתימן, בייחוד מאזורי הערים חידאן וצעדה. העולים נקלטו מהר בגלל יכולתם לעבוד עבודה חקלאית ואף הקימו בעיר שלוש שכונות: "שכונת התימנים" וכן השכונות "שעריים" ו"כפר מרמורק" אשר שתיהן יחדיו (שעריים וכפר מרמורק) מהוות את השכונה התימנית הגדולה ביותר בכל ערי ישראל.

עם השנים החל ענף פרי ההדר להתפתח בעיר, בייחוד לאחרי מלחמת העולם הראשונה. כאשר הוקמה בשנת 1920 בעיר תחנת רכבת נבנו בקרבתה מספר בתי אריזה לפירות הדר אשר שלחו את הסחורה ברכבת אל נמל יפו ומשם לאירופה וכן נשלחה הסחורה ברכבת לשאר חלקי הארץ.

רחובות הוכרזה כעיר בשנת 1950 כאשר היו בה מעל 18,000 תושבים.

הגעה[עריכה]

ברכבת[עריכה]

ישנה תחנת רכבת ברחובות רכבות פרבריות היוצאות מתל אביב עוברות רובן ככולן ברחובות מהתחנה אפשר לסוע במוניות המחכות ביציאה מהתחנה או באוטובוסים העוברים בתחנה או לחלופין ללכת ברגל (עד לרחוב הרצל ההליכה אורכת לא יותר מעשר דקות).

באוטובוס[עריכה]

  • מתל אביב:
  • מירושלים:קו 434 של אגד היוצא מהתחנה המרכזית (בירושלים) או לחילופין קו 435 שהוא אמנם איטי יותר (עובר דרך רמלה). האוטובוס האחרון יוצא מירושלים ב23:30

תחבורה פנימית[עריכה]

במונית[עריכה]

מחיר נסיעה במונית בתוך רחובות נע בסביבות ה30 ש"ח ישנן מספר תחנות המפעילות מונית הפרוסות ברחוב הרצל. להלן מספרי טלפון: מוניות הדרום - 08-9466666, מוניות הנשיא - 08-9462626, מוניות רמז - 08-9455555.

באוטובוס[עריכה]

תחנות אוטובוסים פזורות ברחבי כמו כן תחנת האוטובוסים המרכזית נמצאת מרחק הליכה ממרכז העיר במוקד המידע של אגד המפעילה הראשית של האוטובוסים בעיר.

ברגל[עריכה]

האפשרות המומלצת אם אתה סתם מסתובב בעיר ולא חפץ להגיע לשכונות המגורים. העיר בסך הכל לא גדולה והליכה בה לא מהווה אתגר וגם לא מסובכת כיוון שכולה מרוכזת סביב רחוב אחד.

מסלולי טיול ברחובות[עריכה]

מסלולי טיולים, אטרקציות ובילויים המומלצים למטייל ברחובות

בפארק המדע[עריכה]

  • cup o joe (כשר)
  • factory (כשר)
  • milano

(הכשרות לרוב ניתנת על ידי הרבנות נס ציונה)

אתרים בסביבה[עריכה]

לינה[עריכה]

  • מלון לאונרדו בוטיק רחובות (מלון לאונרדו בוטיק רחובות), אופנהיימר 2 , רחובות 76701, 03-5110097 (, fax: 03-9181989), [1]. מלון בוטיק רחובות עם 116 חדרים מפוארים מותאם במיוחד לצרכים עסקיים. שירותים עסקיים ומתקנים כגון WiFi, טרקלין עסקים וחדרי ישיבות מודרניים. לאיזון גוף ונפש, הספא וחדר הכושר הם הפתרון המושלם.  edit