פסגת ויקטוריה (הונג קונג)

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
פסגת ויקטוריה (הונג קונג)

Default Banner.jpg

פסגת ויקטוריה
noframe
מידע מהיר
רמת קושי משפחות
אטרקציות עיקריות השקיפו על פני הונג קונג מנקודת הראות הגבוהה ביותר באי
דמי כניסה 20$ למרפסת הפיק
זמן משוער יום או לילה בכל יום שאינו מעונן
האתר הרשמי

פסגת ויקטוריה (או ה"פיק" כפי שהוא מכונה בפי התושבים) היא אתר חובה לכל המבקר בהונג קונג. מהאתר תצפית מדהימה על כל נמל הונג קונג משתי צדדיו, בנוסף למרכזי קניות ומסעדות מרהיבות. ההר הוא הגבוה ביותר באי הונג קונג, והוא משמש גם מחסה מהחום הרב ששור דרך קבע באי.

הגעה[עריכה]

מחירים
סוג הכרטיס רגיל הלוך-חזור
מבוגר 22$ 33$
ילד (3-11) 8$ 15$
פנסיונר (65+) 8$ 15$

ישנם כמה דרכים להגיע אל הפיק. הדרך המומלצת ביותר היא בחשמלית הפיק. חשמלית זו שימשה בעבר כתחבורה לתושבים שגרו על ההר, אך כבר מזמן היא לא משמשת את המטרה הזאת. היום החשמלית מופעלת לתיירים בלבד, ולתושבים בדרך כלל נוח יותר לעלות ברכבים פרטיים או באוטובוס (פחות נפוץ, תושבי הפיק הם אנשים מהמעמד הגבוה). החשמלית צבועה בצבע אדום (צבע שמסמל מזל אצל הסינים), והיא נוסעת על מסילה מיוחדת על ההר, בדרך שהיא עצמה חוויה ששווה את התשלום. את החשמלית יש לקחת מרחוב קנדי ואפשר להגיע אליה באוטובוס או במונית. אוטובוסים לחשמלית יוצאים מכמה מקומות ברחבי הסנטרל. כדאי לקחת את האוטובוס האדום עם הגג הפתוח שיוצא מהסנטרל פרי מרציף 7. המחיר הוא 3.20$ והוא מגיע בערך כל רבע שעה.

מיניבוס המיניבוס קו 1 יוצא מתחנת המיניבוסים שמתחת ל-Ifc2. הוא עולה לפיק עם הרבה תחנות בדרך, ומשמש בעיקר לתושבים. הנסיעה ארוכה אבל היא עולה רק 8 דולר.

מונית במקרים רבים מונית היא אפשרות סבירה, במיוחד אם אתם כמה אנשים. בררו עם נהג המונית את העלות מהמקום בו אתם נמצאים, ובדקו מה משתלם יותר.

אטרקציות[עריכה]

  • מגדל הפיק זהו מגדל בן ארגע קומות המעוצב בצורת ווק. בבנין מסעדות, חנויות למזכרות, מרכזי משחק וגם
    • מרפסת השמיים זוהי הנקודה הגבוהה ביותר אליה תוכלו להגיע. ממרפסת זו נשקף למעשה כל הנוף היוחדי של הונג קונג. הכניסה בתשלום והיא עולה 20$ למבוגר 10$ לילד ופנסיונר. המרפסת נמצאת במגדל הפיק.
    • מוזיאון השעווה של מאדם טוסו זהו מוזיאון שעווה בו מוצגות למעלה ממאה דמויות של מפורסמים, כמו צ'קי צ'או, דייויד בקהאם ועוד רבים. האתר פתוח בימים שני עד שבת בין השעות עשר בבוקר לעשר בלילה. טלפון 2849 6966. המחירים הם 70$ לילד ולפנסיונר ו-120$ למבוגר. ישנם גם כרטיסי משפחה שעולים זול יותר. אם תקנו את הכרטיס יחד עם כרטיס נסיעה בחשמלית המחיר יהיה רק 130$ לכרטיס הלוך חזור, ו-120$ לכרטיס בכיוון אחד.
    • חווית EA זהו אתר מיוחד בתוך המגדל שבו תוכלו לחוות את משחקי חברת EA על מסכי ענק ועם מכשירי Xbox. בין אם אתם גיימרים ובין אם לא, זו עשויה להיות חוויה מעניינת, בייחוד מפני שזה (עדיין) בחינם. האתר פתוח כל יום מהשעה 12 בבוקר ועד 10 בלילה. בימי ראשון האתר נפתח בעשר בבוקר.

טבע[עריכה]

אם אתם חובבי טבע, או שסתם בא לכם לטייל באזור טבול ירק, תוכלו לעשות זאת בארבעה דרכים.

  • רחוב מאונט אסטין זהו מסלול של רבע שעה ממגדל הפיק אל גן שעשועים נחמד. המסלול מקנה גם תחושה של רוגע, והוא מתאים במיוחד לשעות אחר הצהריים.
  • ויקטוריה פיק גרדן זהו מסלול ארוך יותר, בהליכה נינוחה הוא אורך כחצי שעה עד ארבעים דקות. המסלול מתחיל גם כן ממגדל הפיק, דרך רחוב מאונט אסטין אלא שהוא ממשיך עןד אל הגינה הגדולה. מלבד היותו מסלול פסטורלי ונחמד, הוא גם מאפשר השקפה על פני השטח, ומספק הצצה יפה יותר לנוף המדהים של הונג קונג. גם אם אתם תושבים, שווה לקחת את המסלול הזה בתור מסלול לג'וגינג (ריצה קלה).
  • ד'ה פיק טרייל ללא ספק זהו המסלול המהנה ביותר. מסלול סובב את פסגת ההר, ובכך מאפשר לכם זווית ראייה של 360° על הנוף. זהו מסלול קל להליכה, אולם הוא אורך לפחות שעה. הגעה מיד כשאתם יוצאים ממגדל הפיק, פנו ימינה ולכו לרחוב לוגרד (.Lugard Rd), המשיכו ברחוב זה עד שתגיעו לרחוב הרלק (Halech Rd), המשיכו על רחוב זה עד שתראו שוב את מגדל הפיק.
  • פוק פו לאם קאונטרי פארק זהו מסלול לנועזים שבכם, הוא לא מתחבר שוב באיזושהיא צורה לפיק, ותצטרכו לחזור אותו או לקחת אוטובוס. למרות הוא מסלול יפה שאורך כשלושת רבעי שעה, ודי קל להגיע אליו פשוט חפשו את השילוט ל Pok Fu Lam.