מאוריציוס

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מאוריציוס

Default Banner.jpg

Ile aux Cerfs001.JPG
דגל
Mp-flag.png
מיקום
LocationMauritius.png
מידע מהיר
שפה אפריקנס, אנגלית, קראולית מאורצית, צרפתית, הינדית, אורדו
מטבע רופיה מאורצית (MUR)
עיר בירה פורט לואיס
אזור זמן UTC + 4
חשמל 230 וולט, 50 הרץ (שקעים אירופאים או אנגליים)
קידומת טלפון 230++
סיומת אינטרנט mu.

מאוריציוס, הידועה רשמית בתור הרפובליקה של מאוריציוס, הינו אי יפהיפה הממוקם באוקיינוס ההודי. זהו אי וולקני, של טבע פראי, חופיים בתוליים ושוניות אלמוגים מרשימות שמקיפות את האי כולו.

מאוריציוס נמצאת כ 2400 ק"מ מחוץ החוף של דרום מזרח אפריקה. האי משתרע על שטח של 1,865 קילומטרים רבועים או 720 מיילים רבועים, עם 330 ק"מ של קו החוף. מאוריציוס הוא 45 ק"מ רוחב ו- 65 ק"מ אורך.

נכון ל-2007 אוכלוסיית מאוריציוס היא 1.2 מיליון בני אדם. למאוריציוס מוניטין של מדינה עשירת הכוללת מגוון רב של תרבויות: הינדואים, מוסלמים, קראולים, סינים ואירופאים אשר חיים יחדיו בהרמוניה מלאה. אלה הופכים את מאוריציוס למדינה ייחודית בעולם, ואת המאוריצינים כידועים כעם מאוד סובלני, אדיב והגון כלפי אנשים.

מאוריציוס היא גן עדן אמיתי לתיירים. יש מגוון רב של סוגי נופש ואפשרויות לינה. ההופכים את מאוריציוס למקום אידיאלי להנות מחופשה רגועה וקוסמה על החוף, או להנות מטיולי טבע בשמורות הטבע הרבות במרכזו של האי. מאוריציוס משופעת בחופים בתוליים כמו גם בחופי נופש המציעים שלל מתקנים ופעילויות ספורט ימי. בזכות שונית האלמוגים שמקיפה את האי כולו, התנאים מצויינים לפעילות ימית, ופעילויות כאלה קיימות בשפע (סקי מים, גלישת רוח, צלילה, שיט ועוד רבים). טיולים רגלייים, טיולי ג'יפים וטיולי אופנעים מומלצים מאד באיזור מרכז האי המשופע ברכסי ההרים ובשמורות טבע (המרכזית בהן היא שמורת Black River Gorge).

רוב המאוריצינים דוברי שתי שפות- צרפתית ואנגלית שוטפת. אנגלית היא השפה הרשמית, אך ברחוב מדברים בעיקר צרפתית וקראולית. שפות אורינטליות גם מהוות חלק מפסיפס השפות הנמצא במאוריציוס.

מאוריציוס השתמרה כאחד מספורי אפריקה ההצלחה היחידים באפריקה מבחינה חברתית וכלכלית, בזכות יצוא סוכר, הלבשה, שוק תיירות רחב ועוד.

מה ללבוש[עריכה]

בעת הביקור מאוריציוס רצוי לקחת את לבוש החוף הטוב והנוח ביותר. במהלך חודשי החורף (יוני – ספטמבר), יש לקחת בגדים ארוכים דקים עבור הערב. יש להראות כבוד בעת ביקור במקומות דתיים: ללבוש בגדים מתאימים ולהסיר את חגורות העור ואת הנעליים בעת כניסה למקומות דתיים.

קניות[עריכה]

טווח שעות הקניות ברוב הערים הוא מ 9:30 עד 17:30 (יום ב עד יום שבת). חלק החנויות פתוחות עד הצהריים בימי ראשון וחגים ציבוריים. הרבה חנויות פטורות ממכס ומרכזי קניות רבים חובה חינם חנויות ומרכזי קניות מודרניים (Caudan, Curepipe, Floréal Square, Happy World House, Orchard Center) מציעים מבחר רחב של מוצרים. מאוריציוס היא מקום טוב לקניות טקסטיל, תכשיטים, ועבודות יד של אמנים מקומיים. המחירים זולים והמגוון רב. יעדי הקניות המרכזיים באי הם עיר הבירה פורת לואיס (Port Louis), העיר קיורפיפ (Curepipe), ופלוראל. בערים אלה נמצאים מרכזי הקניות המרכזיים באי כמו גם סדנאות רבות בהם ניתן למצוא כלי אומנות של אמנים מקומיים.

פעילויות נופש[עריכה]

במאוריציוס מגוון רב של פעילויות נופש וקטרציות הכוללות: שחיה עם דולפינים, סקי מים, טיול צוללות, טיול אופנוע תת ימי, שיט קטאמארן, טיולי יאכטה, טיסות הליקופטר, טיסה במטוס ימי, טראקים בשמורות הטבע, טיולי ג'יפים, טיולי אופנועי הרים, שיט קיאקים, פארא סיילינג, גלישת גלים, דיג של דגי ענק, טיול טרקטורונים, הליכה עם אריות ועוד רבים אחרים.

מספרי חירום[עריכה]

  • משטרה: 2087018/20
  • אמבולנס: 999
  • מכבי אש: 995
  • מידע כללי: 150

טיסות מאירופה[עריכה]

אייר מאוריציוס מפעילה מדי שבוע 30 טיסות מכל הערים הגדולות באירופה למאוריציוס, כולל 15 בשילוב טיסות עם אייר פרנס מפריז. בריטיש איירווייז מפעילה ארבע טיסות מדי שבוע, האמרויות מפעילה שלוש טיסות שבועיות וקונדור אחת.

שעות העבודה[עריכה]

במגזר הפרטי: יום שני עד שישי: - 16:15- 08:30 , יום שישי: 09:00 - הצהריים במגזר הציבורי: יום שני עד שישי: 09:00-16:00, יום שישי: 09:00-13:00. בחלק מהמשרדים יש הפסקת צהריים.

מטבע[עריכה]

יחידת המטבע במאוריציוס הוא רופי (RS), אשר מחולק 100 ל- סנט (C). ישנן מטבעות של 1, 5, 10, 20 רופיות. כמו כן, מטבעות של 5, 10 20, ו-50 סנטים. שטרות: 25, 50, 100, 200, 500, 1000 ו- 2000.

תשר[עריכה]

תשר איננו חובה במאוריציוס.

טלקומוניקציה[עריכה]

במאוריציוס יש חיוג בינלאומי ישיר למרבית חלקי העולם, כמו גם שירותי פקס ואינטרנט במהירות גבוהה.

נהיגה[עריכה]

נהיגה היא מצד שמאל, עם עדיפות לימין.

קישורים חיצוניים[עריכה]