Sierra Leone

Kohteesta Wikitravel
Sierra Leone

Default Banner.jpg

Perustiedot
Internet-maatunnus .xx
Varoitus matkustajalle

Varoitus: Länsi-Afrikassa leviää parhaillaan verenvuotokuume Ebola. Epidemia on tähän astisista pahin. Älä missään nimessä matkusta alueelle! Suomen ulkoministeriö on kehottanut välttämään alueelle matkustamista.

Sierra Leone sijaitsee Afrikassa.

Alueet[muokkaa]

Kaupungit[muokkaa]

Muut kohteet[muokkaa]

Ymmärrä[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Lentokoneella[muokkaa]

Freetownin lentoasema on Sierra Leonen ainoa kansainvälinen lentoasema. Se sijaitsee noin 20 kilometrin päässä Freetownista pohjoiseen.

Junalla[muokkaa]

Autolla[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Laivalla[muokkaa]

Liiku[muokkaa]

Tieverkko on Sierra Leonessa harvaa ja rautatieverkkoa ei ole.

Puhu[muokkaa]

Sierra Leonessa puhutaan englantia.

Osta[muokkaa]

Hintataso[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Tärkein peruselintarvike Sierra Leonessa on riisi, jota syödään usein esimerkiksi pataruokien kanssa. Näihin pataruokiin kuuluu usein lihaa, kalaa, mausteita, vihanneksia jne. Usein ruoan valmistamiseen kuluu useita tunteja. Sierra Leonessa on paljon hyviä ravintoloita, jotka tarjoavat paikallisia ja kansainvälisiä ruokia. Ruokavalio Sierra Leoneans, kuten useimmissa Afrikkalaisissa maissa, on erittäin terveellinen.

Juo[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Opiskele[muokkaa]

Työskentele[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Sierra Leone on yleensä turvallinen maa matkustaa, vaikka pikkurikollisuus on melko yleistä - omista tavaroista kannattaa huolehtia tarkoin. Iltaisin ei kannata liikkua yksin ja on kannattavaa vältää syrjäisiä seutuja. Sierra Leone on käynyt pitkän sisällissodan, joten maa on toipumassa sodasta.

Pysy terveenä[muokkaa]

Kunnioita[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]