Ko Tao

De Wikitravel
Salta a: navegació, cerca
Ko Tao

Default Banner.jpg

Koh Tao, una petita illa de només 21 km2, està situada a 70 km entre la costa de Chumphon i Surat Thani, al golf de Tailàndia. El nom de Koh Tao significa "Illa Tortuga", nom que rep a causa del abundant nom d'aquestes que es podien veure alguns anys enrere, tot i que actualment només és possible contemplar durant el busseig.

Fa no gaire temps, quan l'illa encara romania deshabitada, els seus únics visitants eren els pescadors locals que la utilitzaven a manera de refugi durant l'època de monsons, i com a lloc de descans en temps de feina.

El 18 de juny de 1899, Sa Majestat el Rei Chualonkorn (Branca V 1868-1910 ) va visitar Koh Tao deixant evidència del seu viatge en un monòlit que encara avui es pot visitar a la platja de Sairee Beach. Des de 1933, l'illa va ser utilitzada com a presó política fins que, l'any 1947, Khun A-Paiwong, primer ministre de l'època, va emetre un Reial Perdó per a tots els presoners polítics de l'illa, de manera que aquesta va tornar a quedar deshabitada.

A la dècada dels 80, els primers viatgers van descobrir les paradisíaques platges de Koh Tao, i ràpidament es va convertir en un dels destins preferits pels motxillers viatjant pel sud-est asiàtic, el que va accelerar el desenvolupament de l'illa, creant línies marítimes més ràpides, una àmplia varietat hotelera, i per descomptat, una enorme infraestructura dissenyada per als bussejadors.

Actualment Koh Tao conserva aquesta bellesa paradisíaca que la caracteritza, incloent grans extensions de l'illa que encara avui romanen verges i deshabitades.