Ko Lanta

De Wikitravel
Salta a: navegació, cerca
Ko Lanta

Default Banner.jpg

Ko Lanta és un conjunt de 52 illes situat a la província de Krabi a Tailàndia. De tot l’arxipèlag, dues són les principals, Ko Lanta Yai és l’illa més turística i Ko Lanta Noi. Aquest arxipèlag es troba al mar d'Andaman, a la costa oest de Tailàndia, entre les illes de Phi - Phi i el continent. Koh Lanta Yai era coneguda antigament amb el nom malai "PULAO Sa - Tuk", que significa "illa amb una llarga serralada muntanyosa", però l'any 1917 el rei de Tailàndia va canviar el nom oficialment pel de Koh Lanta.

El clima de la zona és tropical, i durant l'any hi ha dues estacions, l'estació calorosa de gener a abril i l'estació monsònica de maig a desembre. La temperatura mitjana de l'illa varia entre els 25 i 32 º C. La millor època per visitar Ko Lanta és entre els mesos de novembre i abril, quan el clima és més bo. Durant aquest període l'illa rep els vents secs del nord-est, i es poden veure cels clars blaus i nits estrellades.

Ko Lanta Yai té nou atractives platges de sorra blanca, amb un escenari esplèndid el qual consisteix en més de 70 illes plenes de vegetació, amb esculls de coral i amb una gran vida marina. La geografia de l'illa és típica de manglars, envoltada d'esculls de corall i accentuades turons frondoses. Es tracta d'una destinació turística popular, ja que és conegut per les seves platges i per les seves activitats de busseig.

L'illa té una longitud de 30 quilòmetres i una amplada d'uns 6 quilòmetres. La ciutat principal i el port es troben a Ban Saladan, al nord de l'illa. 134 quilòmetres quadrats del districte pertanyen al Parc Nacional de Ko Lanta, el qual va ser establert l'any 1990 com el número 62 dels Parcs Nacionals de Tailàndia.

A l'illa hi ha dues carreteres principals, una de les quals està orientada de nord a est i l'altra de sud a oest paral • lela a les platges. A Ko Lanta Noi únicament hi ha una carretera principal a la zona est amb una més petita que arriba fins al moll del ferri. Els turistes que s'acosten a l'illa solen llogar petites embarcacions per visitar les illes properes. A més és possible llogar motos, cotxes o utilitzar taxis per fer excursions per l'illa. Existeixen serveis de Songthaews que circulen per les carreteres principals. És el servei de transport més utilitzats per la gent local.

El turisme a Ko Lanta, així com a la resta de la província de Krabi , ha pujat vertiginosament en anys recents. A principis dels anys 90, únicament els motxillers més aventurers visitaven l'illa. Avui en dia, el lloc s'ha convertit en un dels principals destinacions dels visitants de Krabi. De totes maneres, el desenvolupament de l'illa no té res a veure amb el gran desenvolupament experimentat en llocs com Phuket o Ko Samui.

Els habitants del Krabi i Ko Lanta són seguidors del budisme, de la cultura tailandesa i xinesa, de la cultura musulmana i fins i tot hi ha població gitana. La majoria de la població musulmana viu a les zones rurals. La majoria de la població parla un dialecte de sud, el qual resulta de vegades difícil d'entendre per als tailandesos d'altres parts del país.

La gastronomia típica de Ko Lanta és coneguda pel seu sabor picant. La majoria dels seus plats són d'origen malai, indonesi o indi. Dins dels seus plats podem destacar el curri musulmà a l'estil indi conegut com, Massaman, els noodles d'arròs amb salsa de curri de peix coneguts com, Khanom Jeen o el pollastre biryani.