Budapest

De Wikitravel
Salta a: navegació, cerca
Budapest

Default Banner.jpg

El Parlament de Budapest

Budapest [1] és la capital d'Hongria.

Comprendre

Arribar-hi

Amb avió

Des de Girona hi ha vols directes en dimarts, dijous i divendres, amb Wizz Air. Des de Barcelona trobarem vols directes amb Clickair, Condor, SkyEurope Airlines i Smart Wings.

A Budapest hi ha aeroport, des del qual es pot arribar a la ciutat en transport públic per mitjà de taxi, autobús i el taxi de l'aeroport. Els taxis poden cobrar-te el que vulguin en el moment, així que és aconsellable pactar un preu abans de muntar-se en el taxi. També és aconsellable l'ús de companyies de taxis i no de particulars. Existeixen companyies que ofereixen serveis de transport a la ciutat amb preus tancats i relativament econòmics. Se situen a la sortida de l'aeroport. El taxi de l'aeroport és una bona opció, es tracta d'un minibús que et deixarà a la porta del teu hotel i que et recollirà a la data i hora pactades per a tornar a dur-te a l'aeroport (jo ho recomano). El més econòmic és l'autobús, si s'arriba a la ciutat a una hora raonable pot estar bé.

Amb vaixell

Amb tren

Amb bus

Amb cotxe

Circular

Amb vaixell

Amb taxi:

VIP Limousine:

mblimo.hu Young, mid-range, as well as top category Mercedes cars, offer an excellent solution for individual travellers. The limo cars are beautifully equipped and offer the highest level of comfort.

Amb tren

Amb bus

Amb cotxe

Amb tramvia

Veure

El Parlament de Budapest
  • Catedral de Sant Esteve
  • Illa Margarita (Margit-sziget)
  • Parc de les Estàtues
  • Ciudadela
  • Danubi i els seus ponts
  • El Mercat
  • El Parlament
  • El Palau Real
  • La Sinagoga
  • Les Termes
  • El Zoològic
  • El Parc de la Ciutat i la Plaça dels Herois
La Plaça dels Herois
]

Fer

Budapest és coneguda pels seus banys termals. Si no s'ha estat en cap d'ells, és imprescindible visitar els banys Gellért. Per a acabar de relaxar-se, no hi ha res millor que un bon massatge de tot el cos de 45 minuts.

Esdeveniments

  • Pont de les Cadenes

Durant l'estiu, el famós pont de les Cadenes es tanca a la circulació i s'assenten posats d'artesania, de menjar típic i de música Folk. Es pot menjar de forma econòmica i conèixer els músics típics del país.

  • El Festival de Rock

A començaments d'agost es celebra un festival de música que té una durada d'una setmana. S'anomena Sziget Festival (Sziget significa Illa en hongarès) i es realitza a l'illa d'Obuda, al nord de Budapest. Es calcula que hi passen unes 600.000 persones durant tota la setmana.

Activitats

Aprendre

Ju Napot Kivanok -Bon dia-

Treballar

Comprar

Menjar

Budapest és en general una ciutat molt barata. Recomano provar les especialitats locals, com el Pollastre a la Paprika. També sol agradar desdejunar cada dia en el mercat en la planta de dalt. Històricament Hongria ha heretat el cafè turc i el pastís vienès, després una berena és obligada en la ciutat.

Beure i sortir

Dormir

Econòmic

  • Domino Hostel
  • Camping Haller, Haller utca 27., Budapest, 1096, Mòbil 36 20-367-4274, Tel. 361 476-3418. Preus: 4.7 €/persona/nit, 9.8 €/tenda/nit, 14 €/caravana/nit. GPS: N 47º 28,55' I 19º 04,975'

Mitjà

Gran despesa

Mantenir contacte

Seguretat

És segura, n'hi ha prou en no passar per carrers massa foscos i en no guarnir-se amb massa joies.

Salut

Partir

Aquest article és una traducció automàtica de l'article en la versió castellà de Wikitravel, l'original és Budapest. Llança't a revisar-lo i corregir-lo.