Tokyo/Shinagawa

Karta över Tokyo med Shinagawa i grönt.

Shinagawa är en stadsdel i Tokyo.

Fakta om ShinagawaRedigera

Shinagawa (品川) är ett av de 23 distrikten i Tokyo. Historiskt sett har detta område varit ett välbärgat bostadsområde för många feodalherrar (daimyo). Området är även känt för att vara Sonys födelseplats. Det är inget område speciellt lämpat för turism då utbudet är ganska litet.

Ta sig till/från ShinagawaRedigera

Med tåg

Yamanote-linjen och Keihin-Tohoku-linjen passerar här. Även snabbtågen till och från Tokyo centralstation stannar här.

Med buss
Med bil

FörflyttningRedigera

Att seRedigera

  • Shinagawa Aquarium. Akvarium och park, värt ett besök om man är marinintresserad.
  • Hara Museum of Contemporary Art. Litet och trångt konstmuseum inhyst i en 1930-tals villa. Har kuställningar med japansk konst från sekelskiftet och framåt.

Att göraRedigera

  • Shinagawa Prince Executive Tower (mitt emot JR-stationen], komplex med resturanger, souveniraffärer och biografer som bland att har en IMAX-biograf.

KöpaRedigera

Mat och dryckRedigera

Standard
  • Devi Corner (fem minuters promed norrut från stationen). En av många utsökta indiska resturanger i Tokyo.
Lyx
  • Franklin Ave. En av de bästa, och dyraste, hamburgeställena i Tokyo.

BoendeRedigera

Anledningen som de flesta besöker Shinagawa för, nämligen att sova. Det finns många bra hotell i området runtomkring järnvägsstationen.

  • ANA Strings Hotel. Prisvärt hotell pris utanför järnvägsstationen med fin utsikt över Tokyo och Rainbow Bridge.

EvenemangRedigera

KommunikationRedigera

SäkerhetRedigera

Missa inteRedigera

Externa länkarRedigera

Officiell hemsida

Läs på ett annat språk

Denna artikel är tillgänglig på 3 språk

Senast redigerad den 27 februari 2011, kl 12.51