Mui Ne

STAD: Mui Ne
Lokalisering
Snabbfakta
Befolkning inv.
Riktnummer
Densitet/km2
SpråkVietnamesiska
Transport
Flygplats(er)
Järnvägsstation(er)

Mui Ne är en stad i Vietnam.

Att ta med sig till Mui Ne[Redigera]

Att ta med sig från Mui Ne[Redigera]

Fakta om Mui Ne[Redigera]

Historik[Redigera]

Stadsdelar[Redigera]

Att ta sig till Mui Ne[Redigera]

Med flyg
Med buss

Från Nha Trang: Man kan ta sig till Mui Ne från Nha Trang med så kallad "sleeper bus" för omkring 140 000 VND. Bussen avgår 07:30-08:00 från Nha Trang (hämtning vid ditt hotell) och anländer cirka 13:00 till Mui Ne. Ett kortare stopp för toalettbesök sker under resans gång.

Med tåg
Med bil
Med cykel

Förflyttning i Mui Ne[Redigera]

Med buss
Med tåg
Med bil
Med taxi
Med cykel

Betalning[Redigera]

Gångbara valutor
Resecheckar
Betalkort
Bankomater

Boende[Redigera]

Lyx
Medel

Mai Am Guest House (148 Nguyễn Đình Chiểu) erbjuder fina luftkonditionerade rum, fräscha badrum och egen altan i en lugn och avslappnande miljö nära stranden. Frukost och gratis WiFi ingår. Det känns mer som ett mindre resort än ett guest house och har en liten, privat strand med solstolar.

Budget

På Thanh Duy Guesthouse (243 Nguyễn Đình Chiểu) kan man få ett rum med två enkelsängar eller en dubbelsäng för 8 USD per natt. Rummen är enkelt inredda. Gratis WiFi ingår och man har eget badrum.

Vandrarhem och camping

Mat och dryck[Redigera]

Lyx
Medel
Budget
Pubar och barer

Att se[Redigera]

Att göra[Redigera]

Shopping
Aktiviteter

Vid turistattraktionen Fairy Stream promenerar man cirka femton minuter enkel väg på en flod. Vattnet är ankeldjupt och flodbotten bestående av mestadels sand vilket gör promenaden behaglig, men enstaka delar är steniga och det är också mer eller mindre skräpigt längs floden. Ena sidan kantas av sanddyner och andra sidan av växtlighet. Att promenera längs floden kostar ingenting. Vid entrén finns en fisksåsfabrik vilket orsakar en lite oangenäm doft. Längs floden finns ett par kiosker och restauranger samt ett minizoo och en inrättning som erbjuder strutsridning. Vid slutet väntar ett litet vattenfall om cirka tre meter. Det går inte att bada någonstans längs floden. Entrén ligger vid kustvägen Huỳnh Thúc Kháng och bor man i Mui Ne är det är därmed fort och lätt att ta sig dit.

Nöjesliv[Redigera]

Arbete[Redigera]

Kommunikation[Redigera]

Säkerhet[Redigera]

Respektera[Redigera]

Problemlösare[Redigera]

Övrigt[Redigera]

Andra resmål runt Mui Ne
Får absolut inte missas