Sibiu

De la Wikitravel
Sibiu

Sibiu este situat in centrul Romaniei, in sudul Transilvaniei- depresiunea Cibinului, raul care traverseaza orasul. Dupa cum spunea una din personalitatile Sibiului, daca vreodata harta Romaniei ar cadea pe jos, ca sa o ridici de acolo trebuie sa o apuci de turnurile Catedralei Mitopolitane din Sibiu.

De înţeles

Cunoscut în germană ca Hermannstadt, Sibiul a fost, din timpuri medievale, centrul comunităţii germane din România. Din cauza asta, oraşul are astăzi cea mai mare comunitate germană din ţară (în jur de 2%, deşi influenţele par mult mai mari).

Astăzi, Sibiul este printre centrele majore de cultură şi turism a României, din cauza simţului medieval al oraşului, plus istoria fascinantă şi peisajul minunat din împrejurimi. Şi, încercaţi să vizitaţi oraşului acum, în 2007, inundat de turişti şi Capitala Culturala Europeană, impreuna cu Luxemburg-ul.

Intră/ieşi

Cu trenul

Sibiul este un important nod de cale ferata, din capitala tarii, Bucuresti existand două trenuri pe zi din Bucureşti, unul dimineaţa şi un tren de noapte seara, din care un rapid si un Intercity.

Majoritatea turiştilor ajung în Sibiu cu trenul care pleacă din Bucureşti Nord.

Din Cluj-Napoca, sunt legaturi mai bune - doua trenuri moderne şi comfortabile InterCity care pleacă din Cluj şi ajung în trei ore şi jumătate.

Cu avionul

Dacă nu veniţi la Sibiu dintr-un oraş român, avionul este cea mai bună posibilitate de ajunge în acest oraş. Sibiul dispune de un aeroport international, cu curse regulate spre Germania, Italia si Austria. Carpatair, cea mai mare companie de aviaţie din Transilvania, zboară în fiecare zi de la München, Bergamo şi Treviso, şi de trei ori pe săptămână de la Bologna, Verona, Roma şi Stuttgart.

Compania naţională de aviaţie TAROM zboară de cinci ori pe săptămână de la München. Pentru cei cu mai mulţi bani, există şi zboruri de la Bucureşti, deşi trenul este o alternativă mult mai bună dacă veniţi din ţară.

Lufthansa are zboruri zilnice catre Viena din Sibiu

Cu masina

Prin Sibiu trec drumurile europene E 68 (Arad - Sibiu - Brasov) si E 81 (Cluj - Sibiu - Pitesti - Bucuresti). In urmatorii ani, Sibiul va fi legat la reteaua trans europeana de transport prin autostrada, care va fi parte a culoarului IV transeuropean.

Ajuns acolo

Sibiul, un oraş de 170.000 de locuitori, pare destul de mare pentru populaţia sa, deşi majoritatea turiştilor nu vor trebui să se ducă mai departe de centrul medieval a oraşului. Aici, nu trebuie să folosiţi transportul în comun prea tare. Încercaţi să umblaţi cât de mult puteţi prin zona asta, fiindcă numai aşa puteţi să vedeţi minunatele "bijuterii" ascunse a Sibiului, incluzând parcuri minunate şi bisericuţe.

Dar dacă chiar trebuie să ieşiţi din oraşul medieval, operatorul de transport în comun TurSib oferă servicii excelente. Transportul în comun este folositor dacă staţi în hoteluri sau pensiuni în afara centrului, sau dacă vreţi să vizitaţi fascinantele sate sau staţiuni în afara oraşului, unde puteţi vedea viaţa de ţară şi peisajul transilvănean.

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi