Serbia şi Muntenegru

De la Wikitravel
Europa : Europa de Sud : Serbia şi Muntenegru
Steag
Date importante
CapitalăBelgrad
Formă de guvernământfederaţie
Monedă Dinar (CSD); în Muntenegru şi Kosovo Euro este monedă de schimb
Suprafaţătotal: 102.350 km²
pământ: 102.136 km²
apă: 214 km²
Populaţie10.656.929 (est. iulie 2002)
LimbăSârba 95%, Albaneza 5%
ReligieOrtodoxă 65%, Musulmană 19%, Romano-Catolică 4%, Protestantă 1%, oltele 11%

Serbia şi Muntenegru s-au separat în data de 3 iunie 2006, amândouă fiind state care s-au desprins din Iugoslavia.

Este situată în Balcani, Europa de Sud. În partea de SV are ieşire la Marea Adriatică, la S se învecinează cu Albania şi cu Fosta Republică Iugoslavă Macedonia, la SE cu Bulgaria, la V cu Bosnia şi Herţegovina, NV şi SV cu Croaţia, N cu Ungaria, iar înspre NE are graniţă comună cu România.

Cuprins

Regiuni

Este o regiune multiculturală, cu o importantă populaţie de etnie română.

Oraşe

Porturi

Alte destinaţii

  • Staro Selo, situat la 3 km sud de Velika Plana, este cunoscut pentru biserica de lemn construită în secolul al XIX-lea de către Vujica Vuličević împreună cu domnitorul Serbiei, Miloš Obrenović. Lemnul a fost ales ca material de construcţie din cauza numeroaselor invazii otomane, o asemenea construcţie permiţând o rapidă dezasamblare. Biserica face parte din tezaurul sârbesc.
  • Zlatibor este o zonă montană situată în partea de SV a Serbiei.

De ştiut

Climă

În nord clima este temperată cu slabe influenţe mediteraneene, temperatura variind între -1 grad Celsius în ianuarie şi 21-22 grade Celsius în iulie. Pe versanţii orientaţi către Marea Adriatică şi pe litoral clima este subtropicală (mediteraneeană), cu temperaturi medii de 8 grade Celsius în ianuarie şi 24-25 grade Celsius în iulie. Regularitatea climatică din Serbia este uneori perturbată în timpul iernii de mase de aer rece şi uscate de origine siberiană, întreaga peninsulă Balcanică aflându-se în anotimpul rece sub influenţa frontului polar continental.

Relief

Extrem de variat

  • Cel mai înalt vârf : Đaravica 2,656 m

Limbi folosite

De respectat

La fel ca şi în România, şi în Serbia este nepoliticos să nu priveşti în ochi persoana cu care închini.

Cum să ajung în Serbia

Ca răspuns regimului de viză pe care România l-a impus Serbiei, pentru moment, sunteţi nevoiţi pentru o călătorie în această ţară, să obţineţi o viză de la consulatele sau de la ambasada Serbiei.

Cu avionul

Cu trenul

Cu maşina

Cu autobuzul

Pe apă

Prin Serbia

La cumpărături

Mâncare

  • Pljeskavica. Servită la farfurie cu cartofi prăjiţi şi brânză sau sub formă de chiflă.
  • Burek
  • Cevapi = miţi
  • Cevapcici = mititei

Băuturi

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri