Salzburg

De la Wikitravel
Orașul Salzburg văzut din Castelul Hohensalzburg

Salzburg [1] este al patrulea oraş ca mărime din Austria, situat în apropiere de granița cu Germania şi este o destinaţie turistică minunată după Viena. Oraşul este construit în stilul baroc şi este oraşul nativ a compozitorului Mozart. Avea o populaţie de aproximativ 148,000 de locuitori în 2005.

De înţeles

Intră

Salzburg-ul este uşor accesibil cu trenul de la Viena şi de la alte oraşe principale europene.

Cu avionul

Aeroportul Salzburg - W. A. Mozart, Innsbrucker Bundesstrasse 95 (tel. 0662/8580; [2]), se află la trei kilometri sud-vest de centrul oraşului. Are un program regulat de curse aeriene înspre aeroporturile austriece, precum şi înspre Frankfurt, Amsterdam, Bruxelles, Berlin, Dresda, Düsseldorf, Hamburg, Londra, Paris şi Zurich. Marile companii aeriene care deservesc aeroportul din Salzburg sunt Austrian Airlines (tel. 0662/854511), Air France (tel. 01/502222400), Lufthansa (tel. 081010/258080), şi Tyrolean (tel. 0662/854533).

Autobuzul nr. 2 ruleaza între aeroport şi gara principală din Salzburg. Plecări sunt la fiecare 10 - 20 de minute (Duminica şi în sărbătorile legale la fiecare 30 minute), costul unei călătorii(dus) ce durează 20 de minute este de 2 Euro ($ 3.20). Călătoria cu taxiul durează doar aproximativ 15 minute, dar veţi plăti cel puţin 12 până 18 Euro.

Cu trenul

Staţia feroviară principală a orașului Salzburg, Hauptbahnhof Salzburg, Südtirolerplatz (tel. 05/1717; [3]), este situată pe traseul liniilor feroviare majore din Europa, cu sosiri frecvente, nu numai de la principalele orașe din Austria, dar şi din alte oraşe europene, cum ar fi Munchen. Între 05:30 şi 23:40, trenurile sosesc la fiecare 30 minute de la Viena (timp de călătorie: 2 1/2 - 3 1 / 2 ore). Tariful dus este de aproximativ 44 Euro. Există 19 trenuri pe zi de la Innsbruck (timp de călătorie: 2 ore). Tariful pentru o călătorie dus este de 34 Euro. Trenurile sosesc, de asemenea, la fiecare 30 minute de la Munchen (timp de călătorie: 90 minute - 2 ore), un bilet dus costând 29 Euro.

De la gară, autobuze pleacă în diferite părţi ale oraşului, inclusiv Altstadt (Orașul Vechi), sau puteţi merge pe jos de la gară în Oraşul Vechi, în aproximativ 20 de minute. Gara vinde bilete şi are un schimb valutar şi dulapuri de depozitare.

Cu maşina

Salzburg este la 336 km sud-vest de Viena și 153 km est de Munchen. Din toate direcţiile sosesc la Salzburg drumuri bune, inclusiv autostrada A8 din vest (München), A1 de la est (Viena) şi A10 din sud. Drumul Național 20 vine în Salzburg de la nord şi vest, şi Drumul Național 159 deserveşte oraşele din sud-est.

Ajuns acolo

Transport Public

Informaţii despre transportul public local este disponibil la biroul de turism local.

Autobuze şi tramvaie furnizează servicii rapide, confortabile prin centrul orașului din parcarea Nonntal la Sigsmundsplatz, parcarea din centrul oraşului. Tariful unei curse este de 2 EUR pentru adulţi şi 1 EUR pentru copii 6-15. Autobuze se retrag în garaj fie la ora 23 sau 23:20, în funcție de partea din Salzburg unde vă aflați.

Mașină

Conducerea unei maşini în Salzburg este nerecomandată. În cele mai multe locuri este imposibil, deoarece centrul este pietonal. Parcări publice se găsesc în întreg oraşul. Dacă sunteţi cu mașina în Salzburg, lăsați-o pe malul stâng al râului Salzach. Veţi găsi locuri de parcare subterane precum cea de la Mönchsberg, de unde se poate face o plimbare uşoară până în centru şi în Domplatz.

Închirierile auto sunt cel mai bine de făcut în avans. Dacă nu, încercaţi la Avis (tel. 0662/877278) sau Hertz (tel. 0662/876674), ambele situate pe Ferdinand-Porsche-Strasse 7. Avis este deschisă de luni până vineri 7:30 - 18 şi sâmbătă la 8 până la prânz. Hertz este deschis de luni până vineri de la 8 la 18, sâmbătă 8 la 13.

Reparaţii. Încercaţi ÖAMTC (Austrian Automobile Service), Alpenstrasse 102 (tel. 0662/639990), sau ARBO (Asociaţia Austriacă a Posesorilor de automobile), Münchner Bundesstrasse 9 (tel. 0662/433601), zi sau noapte. Numărul de urgenţă, în caz de avarii auto, este tel. 120 pentru ÖAMTC şi telefon 123 pentru ARBO.

Bicicletă

Într-un efort de a păstra centrul liber de mașini, oficialii orașului Salzburg au dezvoltat o reţea de trasee pentru biciclete, care sunt indicate pe hărţile ale oraşului. Un traseu de biciclete merge de-a lungul râului Salzach și are 14 km, ajungând până la Hallein, al doilea oraş ca mărime din landul Salzburg.

Între lunile mai-septembrie, puteți inchiria biciclete de la Topbike, Heringstrasse 8 (tel. 06272/4656), zilnic de la 9 dimineaţa la 19. Închirierea costă aproximativ 15 EUR pe zi, cu un discount de 20% pentru deținătorii Cardului Salzburg.

De văzut

  • Fortăreața Hohensalzburg[4], Mönchsberg 34, ☎ +43 662 84 24 30 11, construită în 1077 de către Arhiepiscopul Gebhard, considerabil extinsă de către Arhiepiscopul Leonhard von Keutschach (1495-1519), este cea mai mare cetate complet păstrată din Europa Centrală. Apartamentele principilor medievali şi Muzeul Cetății sunt de interes special. Din 1892 se poate ajunge uşor la cetate cu ajutorul funicularului care pleacă din Festungsgasse. În interiorul cetății se găsește un muzeu de arme medievale şi instrumente de tortură. Deseori, seara sunt organizate concerte publice în curtea interioară.
  • Casa în care s-a născut Mozart sau Mozarts Geburtshaus, [5],Getreidegasse 9, ☎ +43 662 84 43 13. Familia Mozart a locuit la etajul al treilea al "Hagenauer House" la Getreidegasse 9 pentru douăzeci şi şase ani, 1747-1773. Marele compozitor , Wolfgang Amadeus Mozart, a fost născut aici pe 27 ianuarie 1756. Clădirea este numită după comerciantul de jucării, Johann Lorenz Hagenauer (1712-1792), care a deţinut clădirea şi a fost un prieten al familiei Mozart.

De făcut

De învăţat

De lucrat

Bani şi cumpărături

De mâncat

Buget redus

Buget mediu

De lux

De băut

De ieşit

De dormit

Buget redus

Buget mediu

De lux

De comunicat

Rămâi în siguranţă

Viaţa de zi cu zi

Vezi şi

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri