Portugalia

De la Wikitravel

Portugalia

LocationPortugal.png
STEAG

Portugalia este o țară în Europa de Sud-Vest; impreuna cu Spania ocupă Peninsula Iberică, la capătul vestic al continentului. Din punct de vedere geografic și cultural prezintă caracteristici specifice care o diferențiază de vecina Spanie. Țara are o cultură și istorie bogate, și se mândrește orașe frumoase. Portugalia rămâne una dintre cele mai sărace țări de pe continent, cu toate că integrarea în Uniunea Europeană a însemnat un progres remarcabil și prosperitate mai mare. În ciuda creșterii prețurilor în sectorul turismului, țara este încă considerata ca fiind unul dintre cele mai bune destinatii turistice din Europa. Acest lucru se datorează varietatii peisajelor sale, patrimoniului său artistic, frumosului litoral din regiunea Algarve si temperamentului latin al populației. Într-o singura zi se poate trece de la munții verzi din nord acoperiti de vii și de o mare varietate de foioase la câmpiile de stepă din Alentejo și, mai jos, la frumoasele plaje din Algarve.

De stiut[modificare]

Portugalia are 900 de ani și chiar dacă este o regiune mica a jucat un rol crucial în istoria lumii. Este cel mai vechi stat european care si-a pastrat aceleasi granite. Între secolele XV-XVI a jucat un rol important în ceea ce a fost perioada marilor descoperiri. A stabilit trasee maritime pentru India și părți colonizate din Africa (Angola, Mozambic, Capul Verde), America de Sud (Brazilia), Asia (Macao) și Oceania (Timorul de Est) si a creat un adevărat imperiu. Limba portugheză continuă să fie punctul comun acestor continente.

În 1910 a fost înființată Republica și a luat sfârșit monarhia. Republica a fost fragila și a fost înlocuita cu o dictatură militară care a durat 40 de ani. În 1974, Portugalia a devenit o democrație liberă, iar în 1986 a devenit parte a Uniunii Europene.

Reintegrationismul este o mișcare culturală care apără unitatea dintre galiciană și portugheză într-o singură limbă. Ambele provin dintr-o limbă romanică medievala, "" "galiciană-portugheza" "". Independența Portugaliei a însemnat că Galițiana s-a dezvoltat sub influența spaniola iar portugheza s-a dezvoltat independent. Cele două limbi au un procent de 85% de inteligibilitate reciprocă. Multi portughezi sunt complet indiferenți față de această problemă, dar pentru cei din Galicia este un subiect foarte sensibil. Limba galiciană nu pot fi recunoscuta în mod oficial de portughezi, din cauza opoziției guvernului spaniol. Portugalia și Galicia au multe aspecte culturale în comun.

Clima[modificare]

Portugalia este una dintre cele mai calde tari din Europa. În zona de interior, temperatura medie este de aproximativ 15°C în nord și 18°C în sud. Madeira și Azore au o diferență de temperatură mai mica, având în vedere climatul insular. Madeira se caracterizeaza prin precipitații reduse, iar arhipelagul Azore are un climat mai umed. În timpul primăverii și verii vremea este însorită, iar temperaturile sunt foarte ridicate mai ales în lunile iulie și august, cu maxime între 35°C și 40°C în interior, și 30°C și 35°C în partea de nord. Toamna și iarna bate vantul si este umed, dar zilele insorite nu sunt rare. Temperaturile rareori scad sub 5°C, în apropiere de coasta, cu o medie de 10°C, dar pot scădea sub zero în interior. Zăpadă este frecventa în munții din nord, mai ales în Serra da Estrela, dar se topeste repede dupa terminarea sezonului. Climatul portughez poate fi clasificat ca "Mediteranean".

Regiuni[modificare]

PORTUGALIA
    Regiune istorica considerata locul de nastere a natiunii. Include a doilea oras al tarii, Porto.

   Aici se gaseste capitala, Lisbona, Estremadura este in partea superiora a regiunii Alentejo.
   Plajele si soarele ale regunii Algarve si linistea zonei de la sud de Alentejo.

Destinaţii[modificare]

Alte obiective turistice[modificare]

Cum ajungi[modificare]

Cetățenii UE, EEA și Elveția, precum și cetățenii non-UE, care sunt scutiti de viză (de exemplu, neozeelandezi și australieni), au nevoie  doar de un pașaport care trebuie să fie valabil pe durata șederii lor în Portugalia. 
Cetățenii de alte naționalități care au nevoie de o viză (de exemplu, din Africa de Sud) trebuie să prezinte un pașaport, care este valabil pentru cel puțin trei luni după perioada de ședere.

Cu avionul[modificare]

Aproape toate marile companii aeriene oferă zboruri spre Portugalia. Cu toate acestea, există tarife competitive oferite de companiile aeriene low cost. Portugalia are trei aeroporturi internaționale pe continent: cel al Lisabonei situat la nord de oraș, nu departe de centrul și ușor accesibil cu mijloacele de transport public, Porto și Lighthouse Faro / Algarve [(FAO)] la sud. Alte aeroporturi internaționale sunt în insulele Madeira / Funchal / Madeira [(FNC)] și Azore / Ponta Delgada / Sao Miguel [(PDL].

Cu trenul[modificare]

Trenurile de la Lisabona ajung in toate principalele orașe portugheze, cum ar fi Porto, Braga, Aveiro, Coimbra, Évora, Faro. Lisabona este legat de Madrid, Spania; Porto de Vigo, Spania; Vilar Formoso de Spania, Franța și restul Europei. La sud nu este posibil să intri din Spania in Portugalia. Nu există conexiuni, de exemplu, de la Sevilla la Faro. Singura cale este de a utiliza autobuzul. Sud-estul Portugaliei este conectat la rutele internaționale ("" Linha face de Est "" și "" Linha de Caceres ) Pentru mai multe informații: 'CP "" "[1], Căile Ferate portugheze.

Cu autobuzul[modificare]

  • Spania / Portugalia: ALSA [2] și Auto Res [3]
  • Porto / Portugalia: Porto Airport Taxi
  • Lisabona / Portugalia: Lisabona Airport Taxi
  • De la Madrid / Paris: Aníbal [4]

Cu vaporul[modificare]

Țara este deservita de un număr de porturi. Cele mai multe nave sunt comerciale, dar există, de asemenea, mai multe nave de pasageri (în special croaziere).

Cum te deplasezi[modificare]

Cu trenul[modificare]

Călătoria cu Trenul în Portugalia este de obicei mai rapida decât cu autobuzul, dar serviciile sunt mai puțin frecvente și mai scumpe. Zonele din jurul Lisabonei și a orasului Porto sunt bine deservite de trenuri locale.

Rețeaua feroviară principală este buna. Trenurile Rapide Alfa-Pendular sunt confortabile și prima clasa este excelenta. Aceste trenuri opresc doar în marile orașe, Braga, Porto, Gaia, Aveiro, Coimbra, Lisabona și Faro, și de cele mai multe ori este nevoie de rezervare.

Trenurile Intercity vă vor duce si in alte stațiuni, cum ar fi Évora, Beja și Guarda.

Cu autobuzul[modificare]

Rede Expresso [http: //www.rede-expressos.pt | Rede Expresso] este una dintre cele mai importante companii de autobuze.

Lisabona și Porto au sisteme de metrou (subterane și de suprafață), confortabil si modern.

Traficul în Lisabona și Porto este destul de aglomerat mai ales în timpul orelor de vârf. Călătoria cu autobuzul este modul cel mai convenabil pentru a ajunge la zonele din jurul marilor orașe.

Cu mașina[modificare]

Drumurile sunt în stare bună și este ușor sa ajungi in marile orașe. Cele mai mari orase sunt deservite de autostrăzi (cele mai multe cu taxă), astfel încât puteți traversa țara de la nord la sud, fără a părăsi autostrada.

Cu toate acestea, unele drumuri secundare sunt în stare proastă și pot fi periculoase dacă nu ești atent. Țara are în comun cu alte țări din sudul Europei șoferii indisciplinați, cu care guvernul încearcă să lupte prin sancțiuni în ceea ce privește excesul de viteză, conducerea fără permis, conducerea sub influența alcoolului sau droguri și așa mai departe.

Dacă nu sunteți familiarizat cu modul de a conduce în Portugalia evitati orele de vârf în zona dintre Lisabona și Porto. In celelalte orașe este mult mai bine, dar strazile sunt foarte inguste.

Autostrăzi cu plată[modificare]

Portugalia are un sistem de plată electronică a taxelor indicat de un V verde (Via Verde). Având în vedere că mulți străini nu au dispozitivul electronic necesar, vor trebui să plătească o taxă în numerar sau cu un card de credit. Dacă se întâmplă să treci prin Via Verde ai 48 de ore timp pentru a merge la un birou special și plăti fără a risca o amendă. [5], tel. 707 500 900 (8: 30-20: 30),.

De vazut[modificare]

Dacă vă place să vizitați monumente și sa va bucurati de peisaje magnifice,Lisabona, Sintra și Porto sunt locurile pentru dumneavoastra. Dar nu plecati fara sa vizitati Viana do Castelo, Braga, Guimarães, Coimbra, Tomar, Aveiro, Amarante, Bragança, Chaves, Lamego, Viseu, Vila Real, Lagos, Silves, Évora și Angra, deoarece acestea au o mulțime de locuri minunate. Deși în Portugalia cele mai multe monumente istorice sunt puțin cunoscute din punct de vedere turistic, este ușor sa găsesti biserici romanice mai vechi de 900 de ani, care sunt încă intacte. Mănăstiri vechi ca Alcobaça și palate splendide ca Mafra (unul dintre cele mai mari din Europa), sau Queluz care nu trebuie sa lipseasca din excursia dumneavoastră. În cele mai multe dintre aceste locuri nici măcar nu se sta la coadă pentru a intra.

"" "Plajele" "" cele mai faimose sunt în zona de coastă a spectaculosului Algarve. Litoralul de pe coasta de sud este mai linistit și mai cald decât cel de pe coasta de vest, care are vedere directa la Oceanul Atlantic și nu beneficiază de Gulf Stream. Pentru surfing, există plaje fabuloase de-a lungul coastei de vest în apropiere de Lisabona și Peniche. Nu uita de plajele aproape pustii de pe Costa Vicentina, în regiunea Alentejo.

"" "Viața de noapte" "" de la Lisabona, Porto și Albufeira, în Algarve sunt cele mai bune locuri de distracție.

Dacă doriți să petreceti sărbătorile în mediu rural, ati putea vizita Viana do Castelo, Chaves, Miranda do Douro, Douro Valley, Lamego, Tomar, Leiria, Castelo Branco, Guarda, Portalegre, Évora, Elvas sau chiar Viseu .

Și dacă vreti să descoperiti "" "natura", vizitati "Madeira și arhipelagul Azore care sunt locuri ideale, ca sa nu mai vorbim de Rezervația Naturală Peneda-Gerês, Valea Douro și Serra da Estrela.

De facut[modificare]

'Plajele "" "Plajele portugheze merita vizitate. Ele sunt foarte renumite pentru sport. Unele dintre cele mai faimoase (la nord la sud) sunt:

  • Espinho, aproape de Porto, Costa Verde, la nord.
  • Figueira da Foz, lângă Coimbra, pe Costa de Prata, regiunea centrală.
  • Peniche
  • Praia Grande și Praia das Macas [Sintra], Carcavelos și Estoril [Cascais] în apropierea de Lisabona.
  • Zambujeira do Mar, pe Costa Alentejo și Vicentina.
  • Salema, Praia da Rocha, Algarve.

'Golf:' Clima și investițiile au transformat Portugalia într-un paradis pentru jucătorii de golf.

'Ciclism' Ciclism prin munții din Geres.

'Rafting' Rafting pe afluenții râului Douro este într-adevăr o experiență plăcută și plăcută.

Evenimente[modificare]

Există diferite târguri, în special în timpul lunilor de vară și mai ales în nordul Portugaliei. Ele sunt chiar festivaluri de muzică. În partea de nord a țării au loc două dintre cele mai vechi festivaluri, Paredes de Coura și Vilar de Mouros. Locurile de desfasurare sunt, în general, înconjurate de peisaje frumoase. În sud, cel mai faimos eveniment este Festivalul de la Sudoeste, în partea de vest a coastei de sud, cu plajele sale nesfârșite.

Verificați principalele evenimente din site-ul oficial al turismului, [6].

Mancare[modificare]

Bucătăria portugheză a evoluat de la mâncarea țărănească din interiorul tarii, la peștele care se gaseste din abundenta de-a lungul coastelor. Datorită condimentelor importate de secole din explorari și din colonizarea Indiei și a Orientului Îndepărtat, s-a format o bucătărie foarte speciala care a avut și are încă influențe din fostele colonii.

"" "Zuppa" "" este un prim fel tipic. Cel mai renumit este specialitatea din Minho "" caldo verde "", făcut cu varză, cartofi și cârnați afumati si picanti. În plus la Minho puteți gusta cele mai bune "" Verde Vinho "". În multe locuri, mai ales de-a lungul coastei puteți gusta o mare varietate de supe de pește, uneori atât de dense încât trebuie să fie consumate cu o furculiță.

'Bacalhau' (cod sărat) este peste tot. Portughezii spun că există mai multe moduri de a-l găti decât zilele din calendar.

În Portugalia cele mai bune feluri de mâncare de pește se bazează pe cambula ("" linguado ""), sardine ("" Sardinha ""), somon ("" salmão "") și păstrăv ("" Truta "'), precum si traditionalul macrou ("" carapau '")," "pescada" "(un fel de cod), biban (" "Robalo'"), Specii de pește pescar ('Tamboril "") și diferite specii de calcan ( cherne '"). Aceste sunt fierte, prajite, la gratar sau servite cu diferite sosuri.

Apoi, există o specialitate de orez: cu monkfish, caracatiță, rață și fructe de mare.

În multe locuri, veți găsi homari proaspeti ( lagosta '")," "lavagante'", midii ("" Mexilhão '"), stridii (" "Ostras" "), scoici (' 'amêijoas" "), și "" perceves "", crustacee mici.

În funcție de zona turistica în care va aflati, veți gasi mancaruri expuse în fața fiecărui restaurant. Pui la gratar portughez este marinat în chili cu usturoi și ulei de măsline.

În regiunea de nord, puteți găsi carne de ied, iar în Alentejo, miel "" ensopado ""și mai multe tipuri de carne de porc, inclusiv porcul negru. Tot in Alentejo, dacă veti cere "" bitoque "",veti primi carne de manz fripta cu cartofi si oua care este mai ușora decât carnea de porc. Un fel de mâncare foarte comun din carne de porc și de scoici, "" Carne de Porco à Alentejo "", precum și chiftele de pește pane ("" Tiras de Choco Frito ""). Uneori, există, de asemenea, feluri din mâncare de mistreț.

La Mealhada (în apropiere Coimbra) nu trebuie sa ratati friptură de porc (""Leitão""), cu vin spumant local și pâine, împreună cu""pastel de nata""(tarta cu crema de oua).

Vegetarienii vor avea viata grea în cele mai multe restaurante tradiționale din Portugalia. În acestea, legumele sunt doar o gluma și de multe ori sunt doar cartofi (prajiti sau fierti). De obicei, salata este doar cu adaos suc de roșii și ulei de măsline, sare și oțet. Cu toate acestea, veți găsi restaurante indiene, chinezesti, mexicane si italiene, unde puteți găsi un meniu pe gustul dumneavoastra.

În multe restaurante, salata este servita cu sare condimentată. Dacă nu doriți cu sare, spuneti "sem sal" (fara sare) sau chiar "sem tempero" (fara dressing).

In multe restaurante vor fi aduse gustări - pâine, unt, brânză ... -inainte sa faceti comanda și, de obicei, acestea costa aproximativ 5 €. Nu vă fie teamă sa intrebati cât costă și dacă nu le doriti puteți cere să fie luate. Verificați întotdeauna preturile din meniu.

Magazinele alimentare sunt foarte bine aprovizionate cu o varietate de produse destul de ieftine. Dacă vă place brânza tare, încercați să cumparati "Queijo da Serra", dar atentie pentru ca exista multe falsuri.

Portugalia este renumita pentru dulciuri si produse de patiserie ""pastéis "" (singular: "" pastel ""). Cel mai vestit "" pasteis de nata "" (numit simplu "" Natas "" ), este un fel de placinta umpluta cu cremă și acoperita cu zahăr (""Açúcar "") și scorțișoară ("" Canela "") .Cea mai buna cofetarie este "" Confeitaria dos pasteis de Belem "" în Belém.

Specialități ale regiunilor[modificare]

  • Sintra: "" queijadas de Sintra "" sau "" travesseiros '"
  • Mafra: pâine Pão de la Mafra
  • Mafra: dulceața orasului: "Fradinhos"

De băut[modificare]

Când călătoriți în Portugalia este normal să beti vin, în special roșu, chiar dacă albul este la fel de apreciat de către portughezi. În plus, Portugalia, ca și Spania, are o varietate special de vin alb verzui numit pe bună dreptate "" "Vinho Verde" "". Este foarte clar, servit rece și, de obicei, însoțește mâncăruri din pește.

Vinul de Porto se servește atât ca un vin aperitiv cat și ca desert. Vinurile din Alentejo nu au aceeași faima ca si cele de Porto, dar sunt la fel de bune. În Portugalia, există mai multe regiuni viticole ("" regiões vinhateiras '") ca Madeira, Sado sau Douro în care se produc vinuri excelente.

Fiti atenti la 1920 și Agua Ardente, ambele sunt foarte tari.

Vin de Porto[modificare]

Porto este renumit pentru ""vinul de Porto"", este un vin alcoolizat, cu adaos de brandy înainte de terminarea fermentației. Conform legislației UE, vinul poate fi numit Porto numai în cazul în care strugurii provin din Valea Douro și vinul este produs la Porto. Produsul final este puternic, dulce și are o aromă complexă, dacă sunt păstrate cu grijă poate rezista mai mult de 40 de ani.

Cele mai cunoscute soiuri sunt:

  • "" Vintage "", învechit în sticlă timp de 5-15 ani, poate fi foarte costisitor.
  • "" Late Bottled Vintage- ('"LBV" "), mai ieftin și învechit în butoaie.
  • "" Tawny "", cu vârsta cuprinsă între 10-40 de ani, cu un gust bogat și dulce, una dintre cele mai bune soiuri care pot fi găsite și care se imbunatateste cu varsta.
  • "" Ruby "", cel mai tânăr și cel mai puțin costisitr, cu o culoare rubinie caracteristică.
  • "" Alb "," produs din struguri albi și învechit în butoaie de stejar. Este dulce și sec.

Vinul Verde[modificare]

  • ""Vinho Verde"" se gaseste peste tot și este produs în principal în regiunea de nord a orașului Porto (Minho). Acest vin este ușor și răcoritor (aproximativ 9% -9.5% ), făcut cu struguri conținut special scăzut de zahăr. Uneori ușor spumant, foarte dulce și ieftin.

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri