Piemont

De la Wikitravel

Piemonte este o regiune în nord-vestul Italiei, la granita cu Elvetia si Franta. Torino este capitala regionala.

ORASE[modificare]

  • Torino - prima capitală a Italiei moderne.
  • Alba - oraș recunoscut pentru vinuri, trufe exotice și ciocolata Nutella.
  • Alessandria - oraș situat la 90 km sud est de Torino, capitala provinciei Alessandria.
  • Acqui Terme - izvoare termale cu sulf și băi romane.
  • Asti - centrul regiunii viticoloe a Piemontului. Republică medievala importantă, cunoscut sub numele de Orașul celor 100 de turnuri.
  • Bardonecchia - oraș de munte cu turism de agrement și pentru ski. Intrarea dinspre Italia în tunelul Frejus ce face legătura cu Franța.
  • Barolo - faimos pentru vinul roșu. Situat la sud de Alba.
  • Biella - tradiție în fabricarea hainelor
  • Bra - oraș situat între Cuneo și Torino. Unul dintre cele mai importante centre ale stitului baroc italian.
  • Cuneo - capitala celei mai mari provincii din Piedmont.
  • Stresa - orășel situat pe malul vestic al Lacului Maggiore.
  • Verbania - cel mai mare oraș din vestul Lacului Maggiore. Populație aproximativ 30,000.

ALTE DESTINATII[modificare]

  • Candelo - sat fortificat din secolul al XIII-lea situat lângă Biella.
  • Colletto Fava
  • Lacul Maggiore
  • Lake Orta
  • Novato
  • Pinerolo
  • Saluzzo
  • Susa
  • Vercelli

DE STIUT[modificare]

Piemontezii sunt probabil printre cei mai rezervati Italieni. Ei au fost la baza revolutiei industriale din Italia la inceputul secolului XVIII. Criza industriei grele a lasat urme adinci in economia regiunii, incercind sa se reorienteze catre servicii si turism, multumita frumusetilor naturale si a peisajelor variate ale regiunii.

In toata regiunea gasim urme lasate de Regatul de Savoia, in special in arhitectura(secolele XVIII-XIX).

Piemontezii sunt faimosi prin productia de ciocolata. Gianduja este un amestec de cacao si alune de padure si dateaza din epoca lui Napoleon, care a impus blocada importurilor de cacao.

LIMBI VORBITE[modificare]

Italiana, Occitana, Arpitana si Walser.

CUM SE AJUNGE[modificare]

CU AVIONUL[modificare]

Aeroportul orasului Torino este Caselle [1]. El este principalul aeroport din Piemonte si are zboruri regulate catre principalele orase europene si catre marile orase din Italia. Aici opereaza si companii low-cost.

CU TRENUL[modificare]

CU AUTOBUZUL[modificare]

Linia de la Milano la Torino este asigurata de Sadem [2].

CU MASINA[modificare]

DE VAZUT[modificare]

Pe linga capitalele provinciilor: Torino (TO), Alessandria (AL), Asti (AT), Cuneo (CN), Vercelli (VC), Novara (NO), Biella (BI), Verbania/Domodossola (Provincia VCO: Verbano Cusio Ossola)(VB); printre principalele localitati turistice mai pot fi enumerate : Alba, Casale Monferrato, Acqui Terme , Saluzzo, Susa (Cu numeroasele monumente din epoca romana printre care: arcul de triumf, teatrul si o poarta a orasului perfect conservata), Lurisia (Statiune termala linga Mondovì, in provincia Cuneo), Libarna linga Serravalle Scrivia (AL) (Oras antic roman cu amfiteatru, terme si teatru).

Alte locuri interesante sunt: regiunea lacurilor (d'Orta, Maggiore), lacul Viverone (linga Ivrea) si frumosul oras Ivrea.

In Piemonte sunt numeroase statiuni de schi in multe dintre ele s-au desfasurat Jocurile olompice de iarna Torino 2006 :Bardonecchia, Sauze D'Oulx, Sestrière (Torino).

Alte statiuni de schi sunt: Macugnaga (VCO),Limone Piemonte, Prato Nevoso (Cuneo); Alagna Val Sesia (VCO).

De vazut neaparat: Castello di Venaria Reale si gradinile sale (Secolele XVII si XVIII), Castello di Rivoli, Castello di Stupinigi, Sacra di S. Michele (Toate patru sunt in imediata vecinatate a orasului Torino); tinutul celor doua lacuri mici Montaldo Dora (Linga Ivrea); Chiesa di S.Andrea (Secolul XIII la Vercelli); Ricetto di Candelo (Sat fortificat din secolele XIII si XIV linga Biella); Abbazia di Vezzolano (fresce din secolele XVI si XV) linga Albugnano, intre Asti si Chivasso.

De făcut[modificare]

De mâncat[modificare]

De băut[modificare]

De dormit[modificare]

Rămâi în siguranță[modificare]

Piedmont este în general o regiune sigură.

Vezi și[modificare]

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!