Noua Zeelandă

De la Wikitravel

Noua Zeelandă este o ţară care are un climat temperat oceanic, cu mici porţiuni sub-tropicale în Insula de Nord.

De înţeles

Oraşe

  • Auckland - "Oraşul velelor" - cel mai mare şi mai populat oraş al Noii Zeelande.
  • Hamilton - situat la 128km sud de Auckland, reşedinţa zonei Waikato, construit pe râul Waikato.
  • Rotorua - faimos datorită culturii Maori, băilor termale şi geizerelor.
  • Napier - oraşul a fost distrus datorită cutremurului din 1931. A fost reconstruit în stilul Art Deco. Este cunoscut datorită producţiei de vinuri. De asemenea în apropierea oraşului este situată o rezervaţie.
  • Wellington - capitala Noii Zeelande cunoscut şi ca "Oraşul Vânturilor". Casa Parlamentului (Beehive - Stupina) şi Muzeul Te Papa (cu intrare gratuită).
  • Nelson - unul din cele mai însorite oraşe ale Noii Zeelande. Privelişti de coastă, montane minunate, trei parcuri naţionale, centrul geografic al Noii Zeelande, podgorii, livezi, oraş-centru cultural.
  • Christchurch - "Oraşul Florilor" port aerian spre Antarctica, port principal al Insulei de Sud. Faimos pentru turele de motocicletă ce se pot face-n zonă. Zona Centrală a oraşului a fost distrusă la cutremurul din 22 februarie 2011. Ture montane şi pârtii de schi în apropierea oraşului.
  • Queenstown - capitala internaţională a sporturilor extreme, paraşutism, salt cu coarda elastică (bungy jumping), bărci de viteză, parapantism.
  • Dunedin - tur la fabrica de ciocolată, moştenire culturală scoţiană, colonie de albatroşi, ture montane la o scurtă distanţă faţă de oraş.

Intră

Cu avionul

Cu vaporul

Ajuns acolo

De văzut

De făcut

De învăţat

De lucrat

Bani şi cumpărături

De mâncat

De băut

De ieşit

De dormit

De comunicat

Rămâi în siguranţă

Vezi şi

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri