Montreal

De la Wikitravel
Quebec : Montreal

Montreal (Montréal în franceză) este capitala culturală a Québec-ului, şi unul din oraşele principale a Canadei. Oraşul cultural şi istoric, având o reputaţie ca unul din cele mai dinamice oraşe din America de Nord. Montreal este al doilea oraş ca importanţă din Canada după Toronto şi al treilea oraş francofon din lume ca număr de locuitori de limbă maternă franceză după Paris. Oraşul este recunoscut pentru ambianţa sa călduroasă şi pentru posibilităţile de divertisment pe care le oferă datorită caracterului său francofon. Populaţia Montrealului este de aproximativ 1,9 milioane locuitori, în timp ce populaţia regiunii metropolitane-Le Grand Montreal se ridică la 3,7 milioane locuitori. În jur de 67% dintre locuitori sunt de limbă maternă franceză, 23% neo-canadieni de limbă maternă alta decât engleză sau franceză, iar 10% sunt de limbă maternă engleză.

Cartiere[modificare]

Prolog[modificare]

Fiind situat pe o insulă a fluviului Saint Laurent şi la limita apelor navigabile, Montreal a fost dintotdeauna un punct strategic, încă chiar înainte de sosirea primilor europeni in Canada. În 1535 când exploratorul Jacques Cartier vizita aceste locuri, in zonă exista deja o aşezare de indieni mohawk, care purta numele de 'Hochelaga'. 100 de ani mai târziu, în 1642 o mică aşezare se fondează graţie misionarilor sulpicieni, aşezare care devine rapid un centru de comerţ de blănuri. După captura sa de către britanici in 1762, Montreal rămâne cel mai important oraş din Canada francofonă. A fost chiar şi capitala provinciei Quebec pentru o scurtă perioadă în jurul anilor 1840.

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri