Madrid

De la Wikitravel

Madridul în ultimii ani a avut o renaştere turistică - acum este unul dintre cele mai vizitare oraşe din Europe, şi formeaza inima Spaniei turistice. Şi chiar daca nu este cel mai sclipitor sau curat oraş european, Madridul este în orice caz interesant, plin de viaţă, plin de istorie, şi, spus mai simplu, foarte, foarte spaniol! Madrid [1] este capitala si cel mai mare oras alSpainiei, el este si capitala regiunii autonome cu acelasi nume(Comunidad de Madrid). Populatia orasului este de aproximativ 3.3 milioane si impreuna cu zona metropolitana ajunge la aproape 6.5 milioane.

De înţeles

Madrid este cunoscut şi pentru viaţa sa de noapte şi discotecile sale; pentru madrileni nu este ieşit din comun să danseze toată noaptea, iar apoi dimineaţa să meargă la muncă. Această viată de noapte numită la movida.

Locatie

Madridul se afla in nordestul centrului geografic al Peninsulei Iberice, in mijlocul platoului central spaniol (Meseta central), la o altitudine medie de 650m. Aproape toate zonele turistice de interes se gasesc in centrul orasului inclusiv Puerta del Sol, Plaza Mayor, Palacio Real, si Plaza de Colón. Principalele bulevarde sunt Gran Via, Alcalá Street, si Paseo de la Castellana.

Clima

Clima Madridului este continentala; in general uscata cu temperaturi care pot atinge valori extreme. Madridul este aproape tot timpul insorit si verile caracteristice sunt toride si uscate, iar iernile sunt friguroase cu temperaturi sub limita de inghet noaptea si cu ninsori ocazionale. Primavara si toamna sunt blande, majoritatea precipitatiilor fiind concentrate in aceste sezoane. Primavara si toamna sunt desigur perioadele din an cand este cel mai bine sa-l vizitezi.

Cultura

Cultura Madridului a fost dominata de istoria sa regala, ca centru al Imperiului Spaniol. Palatul Regal, spatii mari si cladiri folosite de Monarhia Spaniola, catedrale enorme si biserici se gasesc la tot pasul in Madrid. Gasim atat arhitectura medievala cat si contemporana, Madridul fiind un oras cosmopolit in aceeasi masura ca si Berlinul sau Londra.

In timpul celei de a doua Republici (1931-1936), Madridul a fost un izvor de idei noi. Find capitala dictaturii Franciste (1939-1975) el a devenit simbolul partii conservative a Spaniei. In anii '80 ai secolului trecut, orasul a devenit epicentrul celebrei miscarii Movida,care a creeat multe personalitati cum ar fi regizorul Pedro Almodóvar. Mostenirea acestei epoci este inca vizibila in centrul orasului, unde petrecerile pot fi gasite la orice ora in cel mai liberal si colorat mediu care poate fi vazut in Spania.

Cetatenii Madridului, care isi spun Madrileños sau mai traditional "gatos" (pisici), traiesc intr-o rutina de zi cu zi care este puternic influentata de clima. Datorita caniculei tipice in mijlocul zilelor de vara, cand cetatenii isi fac "siesta" luand o pauza in care sa se racoreasca. Majoritatea magazinelor sunt deschise toata ziua; numai magazinele mici se inchid in aceasta perioada a zilei.

Madridul probabil are cel mai mare numar de baruri pe cap de locuitor din Europa si o viata de noapte foarte activa; Madrileños se stie ca stau pana spre dimineata la 5AM-7AM. Este foarte obisnuit sa vezi Gran Vía foarte aglomerata in noptiile de weekend.

Madridul are o retea de autobuze si de metrou foarte moderna si elaborata. Orasul este foarte curat si angajatii primariei cu veste galbene pot fi vazuti curatind trotoarele si strazile tot timpul. Dar exista ca in majoritatea oraselor mari un numar substantial de cersetori si vagabonzi pe strazi.

Madridul este unul dintre cele mai mari si cosmopolite orase Europene. Comunitati de Vest-Africani, Nord-Africani, alti Europeni, Chinezi, Indieni, Filipinezi, Pakistanezi si in special Latino-Americani pot fi remarcate.

Cartiere populare:

  • Alonso Martínez - Multe pub-uri si mici discoteci. Pana la 3AM, o aglomeratie de oameni foarte tineri , daca ai peste 20 de ani te vei simti batran. Majoritatea localurilor se inchid la 3AM, cand lumea se muta in cartierele invecinate pentru a continua petrecerea (cluburile din Gran Vía sau Tribunal).
  • Barrio de las Letras / Huertas - Multi dintre cei mai mari scriitori ai Spaniei au trait aici (Cervantes, Quevedo, etc.). Este in apropiere de Lavapiés, Puerta del Sol si Paseo del Prado. Este o zona plina de istorie si cladiri interesante si este binecunoscut pentru concentrarea de baruri, puburi, restaurante si hoteluri. Plaza de Santa Ana este o frumoasa piata. Este considerata prea turistica de catre o parte din localnici.
  • Chueca - Linga Malasaña si Gran Vía, este zona homosexualilor (dar nimeni nu este exclus) cu o personalitate foarte puternica. Cafenele moderne si magazine de marca. Muzica Pop si electronica. De departe, cel mai comopolit loc din oras. A devenit un loc chic si scump.
  • Tribunal / Malasaña - Poti sa te bucuri de o cafea , o cina , o carte sau o bautura. Cluburi de rock si pop , unele sunt deschise inca din epoca "La movida madrileña" (inceputul anilor '80). Calle Manuela Malasaña este un loc foarte bun pentru a lua masa, Calle del Pez un loc bun pentru a bea ceva si Plaza Dos de Mayo este inima cartierului.
  • Conde Duque - Ca si Malasaña, acest cartier are o audienta similara. Calle Conde Duque este plina de cafenele si restaurante. Intre pietele cartierului, Plaza de Guardias de Corps si Plaza de las Comendadoras, poti sa iei o bautura, o cafea sau tapas. Conde Duque Cultural Centre gazduieste spectacole, concerte sau expozitii.
  • Gran Vía - Locul care nu doarme nici o data. Bulevard unde gasim nightcluburi populare,deschise intre 1AM si 6-7AM.
  • La Latina - Langa Lavapiés, este un loc unde mergi pentru tapas si o boema tinara in baruri pretentioase. In partea veche, multe mici baruri si puburi. Surprinzator, este foarte aglomerat Duminica dimineata, de la 11AM pana dupaamiaza datorita talciocului El Rastro.
  • Lavapiés - Cartier multicultural , strainii fiind peste 50% dintre locuitori, majoritaatea din Africa, Asia si Latin America. Plin de baruri cu muzica din toata lumea, de teatre alternative si de galerii de arta. Restaurante indiene, cafenele alternative, muzica africana si magazine sud americane.
  • Moncloa - Datorita apropierii de Universidad Complutense, Moncloa este asociat cu studenti si viata studenteasca, multe baruri si discoteci ieftine .
  • Salamanca - Plin de boutiquri scumpe.

Intră

Cu avionul

Madrid/Barajas

Cu vaporul

Cu trenul

Atocha

Cu autobuzul

Cu maşina

Ajuns acolo

De văzut

Puncte importante culturale şi turistice includ faimosul

  • Muzeu Prado
  • Muzeul Thyssen Bornemisza
  • Centrul de Artă Regina Sofia (unde se află Guernica lui Pablo Picasso)
  • Casón del Buen Retiro
  • Palatul Regal
  • Templo de Debod
  • Monasterio de las Descalzas Reales
  • Puerta del Sol
  • Parque de Retiro
  • Chueca, cartierul homosexualilor.

Alte oraşe învecinate sunt populare pentru călătoriile de o zi din Madrid, incluzând Toledo, Segovia, Avila, Aranjuez, Alcalá de Henares, mănăstirea şi complexul de palate de la El Escorial, şi Santa Cruz del Valle de los Caídos.

De făcut

De învăţat

De lucrat

Bani şi cumpărături

De mâncat

Buget redus

Buget mediu

De lux

De băut

De ieşit

De dormit

Buget redus

Buget mediu

De lux

De comunicat

Rămâi în siguranţă

Viaţa de zi cu zi

Vezi şi

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri