Insulele Baleare

De la Wikitravel
Europa : Europa de Sud : Spania : Insulele Baleare

Insulele Baleare reprezintă un arhipelag în Mediterană, aproape de coasta Spaniei.

Regiuni[modificare]

Exista doua grupuri de insule:

Insule[modificare]

Acest articol este momentan doar un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Orase[modificare]

  • Palma de Mallorca - capitala insulei Mallorca şi capitala întregului arhipelag Baleare oferă vizitatorilor nu numai soare şi plaje însorite ci şi numeroase baruri, restaurante și magazine, dar și un port frumos și un centru istoric. Aici se afla şi Catedrala Seu cu o imensă fereastră rotundă cu un diametru de circa 13 metri şi o suprafaţă de peste 100 metri pătraţi.
  • Mahón - capitala insulei Menorca
  • Ibiza

Limba[modificare]

Cele două limbi oficiale din Insulele Baleare sunt catalana şi spaniola. Ambele sunt folosite în școli, mass-media, administraţie și de toţi localnici care vorbesc fluent atât în catalană cât şi în spaniolă. Însă, datorită imigrației masive din Spania continentală spaniola a început să domine în zonele mai dens populate.

În plus față de cele două limbi oficiale, fiecare insulă are propriul dialect catalan: mallorquí (în Mallorca), menorquí (în Minorca), şi eivissenc (în Ibiza şi în Formentera) . Ele sunt reciproc inteligibile între ele, dar oamenii din Catalonia au adesea dificultati în înţelegerea lor. Localnicii folosesc aceste dialecte în cele mai multe situații din viața de zi cu zi, dar trec la catalana sau spaniola oficială dacă cel cu care vorbesc nu le înţeleg dialectul.

Vizitatori vorbitori de limbă spaniolă nu vor avea probleme în Insulele Baleare. Engleza se vorbeşte în zonele turistice, de asemenea într-o măsură mai mică germană, franceză şi italiană. O data cu intrarea Romaniei în UE, aici s-a aşezat şi o numeroasă comunitate românească aşa că aveţi şansa să fiţi înteles şi în limba română dacă întrebaţi putin. Comunitatea românească este a cincea ca pondere în Insulele Baleare după spanioli, englezi, germani şi italieni.

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri