Hunedoara

De la Wikitravel

Hunedoara este un oraş în România. Aici se află Castelul Huniazilor (denumit şi Castelul Corvinilor). În apropiere, la 15 Km se află Lacul de acumulare Cinciş unde se găseşte şi Motelul Cinciş.

Atracţii turistice[modificare]

  • Rezervaţia naturală “Pădurea Chizid” (50 ha).
  • Lacul Cinciş. Lacul Cinciş - Este aşezat la 15 km de municipiul Hunedoara, pe drumul spre Topliţa. Este o zonă de o frumuseţe deosebită care atrage numeroşi turişti. Lacul are o suprafaţă de 867 ha şi o poveste deosebită. Lacul Cinciş este situat pe vatra satului cu acelaşi nume, care în anul 1962 a fost strămutat pe un deal din apropiere pentru a putea lua naştere lacul de acumulare. Astfel, un sat cu o existenta de peste 1000 de ani (mentionat încă din 1360), a fost pentru totdeauna înghiţit de ape.
  • Castelul Corvinilor
  • Mănăstirea Prislop
  • Munţii Poiana Ruscă
  • Grădina Zoologică.
  • Furnalul de la Govăşdia - A fost al doilea cuptor înalt industrial din lume pentru extragerea de fier şi a fost construit în anul 1806. Primul a fost construit în Topliţa, aproape de Hunedoara în anul 1750. Ambele cuptoare pot fi vizitate şi astăzi.
  • Biserici şi mănăstiri:

- Biserica ortodoxă Strei la 10 Km. - Mănăstirea Prislop la 20 km. spre Haţeg - Biserica de lemn de la Almaşu Mic la 5 km. - Biserica reformată Sfânta Fecioară din Sântămărie Orlea - Biserica cetăţii COLŢ - Biserica din Densuş este un monument unic în arhitectura medievală românească, fiind construită probabil în cursul secolului al 13-lea. - Biserica ortodoxă din Ostrov, construită în secolul 14, adăposteşte o frescă de la 1365.

Legături externe[modificare]

Acest articol despre o localitate din judeţul Hunedoara este deocamdată un ciot şi are nevoie de atenţia dvs. Plonjaţi înainte şi ajutaţi-l să crească!

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi