Budapesta

De la Wikitravel

Budapesta este capitala Ungariei şi unul dintre cele mai vizitate oraşe din Europa Centrală.

Intră/ieşi

Cu trenul

Budapesta [1] este cel mai important nod feroviar din Europa Centrală şi este servită de trenuri din toate părţile Europei. Daca veniţi din România, sunt conexiuni bune şi de calitate (mai ales trenurile EuroCity şi EuroNight) din Bucureşti până la Budapesta prin Arad. Dacă veniţi din nordul Transilvaniei, sunt trei trenuri pe zi de la Oradea, două de la Cluj-Napoca, unul de la Târgu Mureş şi unul de la Braşov.

Cu avionul

Aeroportul Internaţional Ferihegy este cel mai mare aeroport al Ungariei, care pe lângă turiştii veniţi în Ungaria, primeşte şi călători care urmează să plece de aici spre alte destinaţii din lume. Este cazul europenilor din fostul bloc comunist, care folosesc aeroportul ca un punct de tranzit spre destinaţii mai rare. De aceea zborurile din România sunt frecvente. Companiile TAROM şi MALEV oferă împreună două frecvenţe zilnice din Bucureşti, MALEV oferă un zbor zilnic din Timişoara iar Carpatair două zboruri pe zi din Cluj-Napoca. În plus Moldavian Airlines oferă zboruri zilnice din Chişinău, Republica Moldova. Începând cu 17 Iulie 2006, Wizz Air are zboruri regulate de la Târgu Mureş, cu destinaţia Budapesta, fiind prima companie aeriană low-cost ce operează pe această destinaţie.

Ajuns acolo

Metroul

Sistemul de metrou din Budapesta este cel mai vechi din Europa continentală, dar în nici un caz cel mai extensiv sau eficace. Există doar trei linii şi majoritatea garniturilor de tren sunt ori cele de oţel din timpurile sovietice ori chiar de lemn! Sistemul este de multe ori încărcat şi inconfortabil. Totuşi, este eficace dacă vreţi să călătoriţi prin oraş sau la cartierele mai îndepărtate.

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri