Braşov

De la Wikitravel
Piaţa Sfatului

Braşov (Kronstadt germană, Brassó maghiară) este reşedinţa şi cel mai mare oraş al judeţului Braşov, în Transilvania. Are o populaţie de 283.901 locuitori.

De înţeles[modificare]

Intră[modificare]

Cu avionul[modificare]

Din anul 2015 se va putea ajunge şi la Braşov cu avionul. Deocamdată cele mai apropiate aeroporturi sunt cele de la Bucureşti la circa 160 km, si cel de la Sibiu, la aproximativ 150 km.

Aeroportul Internaţional al Braşovului este în construcţie din 2012, data finalizării fiind 2015.

Cu trenul[modificare]

Municipiul Braşov are unul dintre cele mai importante noduri de cale ferată. Există 5 gări în raza sa: Centrală, Bartolomeu, Stupini, Triaj, Dârste. Iată căile feroviare care trec prin municipiu:

Cu autobuzul[modificare]

Braşovul este străbătut de Coridorul 4 European, drumul european E60 şi de drumul naţional DN1; are trei autogări cu microbuze şi autobuze care fac legătura cu aproape toată ţara. Prin municipiu trec următoarele căi rutiere:

  • Şosele internaţionale Clasa A:
  • Şosele internaţionale Clasa B:
  • Drumuri naţionale:

În 2004 au început lucrările la Autostrada Transilvania, pe ruta Bucureşti - Braşov - Cluj-Napoca - Oradea - Budapesta, care va prelua mare parte din traficul auto desfăşurat în estul Uniunii Europene. În preajma municipiului, autostrada va urmări traseul Predeal - Râşnov - Cristian - Ghimbav - Codlea - Făgăraş. De asemenea, au fost terminate primele tronsoane din centura ocolitoare a municipiului, cu traseul aproximativ Dârste - Hărman - Sânpetru - Ghimbav, unde va face joncţiune cu autostrada.

Cu maşina[modificare]

La 161 km de la Bucureşti, la 117 km de Sighişoara şi la 142 km de Sibiu.

Ajuns acolo[modificare]

Transport public[modificare]

Există 44 de linii deservite de operatorul RATBv. Preţul biletelor: 2 lei, un abonament de o zi pe toate linile fără linia 20: 6 lei, acelaşi abonament pentru 7 zile: 30 lei, iar pentru 10 zile: 40 lei. Harta traseelor o puteţi descărca de aici.

De văzut[modificare]

Odată ajuns în Braşov, o recomandare ar fi observarea centrului istoric la pas. Pentru a vedea toate zonele de importanţă istorică, este mai bine să fie văzute nefolosind mijloacele de transport în comun în acest scop.

  • Orașul Vechi - incluzând Biserica Neagră și Piaţa Sfatului, este caracterizat de clădiri medievale cu stiluri arhitectonice diferite. Totul se situează în jurul Pieții Sfatului. Artera pietonala pitorească Strada Republicii, Biserica Neagră, fosta Clădire a Sfatului, terase și restaurante, Biserica Adormirea Maicii Domnului - Cetate, Casa Mureșenilor, Casa Hirscher (restaurantul Cerbul Carpatin), Poarta Schei și Poarta Ecaterina.
  • Panoramic Tâmpa - panorama orașului vechi și a naturii înconjurătoare de la 90 de metri deasupra nivelului mării și 400 de metri peste oraș. Tâmpa este muntele de pe care vezi orice punct din Brașov, cu o mare antenă TV în partea de sus. Clădirea găzduiește, de asemenea, un restaurant și o stație de telecabină. Accesibil pe jos la o oră de mers, cu pante uneori abrupte, dar cu nivel de dificultate redus, recomandat numai în anotimpuri fără zăpadă și, de asemenea, cu telecabina.
  • Cetăţuia (Cetatea Brașovului) - Brașovul a fost în sine un oras cetate, dar în timp, zidurile și turnurile au fost distruse. Multe dintre zidurile originale au fost renovate în anii 2008-2010. Acum este complex medieval care cuprinde și un restaurant. Se poate ajunge din Str. Col. Buzoianu, din apropierea sediului vechi a Primăriei (Livada Poștei), apoi pe str. Maior Cranța și pe Str. Cetăţuia.
  • Strada Sforii cea mai îngusta stradă din Europa, aproximativ 1,3 metri (4 ft.) lățime. A fost renovată în 2003. Este un pic mai greu de găsit: de la Biserica Neagră se merge mai departe pe strada Benkner Hans până când se va intersecta cu str. Poarta Schei. Apoi se trece strada și se merge câțiva metri la dreapta. Este indicată printr-un semn langă casa de pe str. Poarta Schei nr. 19.
  • Cartierul Schei cu Biserica Sf. Nicolae și Prima Școală Românească, Biserica Sf. Treime, Pietrele lui Solomon. De la Pietrele lui Solomon se poate ajunge pe jos la Poiana Brașov pe vechiul drum. Se poate ajunge direct de la gară cu microbuzul 51, din centru de la Livada Poștei cu microbuzele 50 și 50B.
  • Cartierul Valea Cetății (numit și cartierul Răcădău) este o zonă rezidențială, dar are un peisaj natural deosebit. Acesta este un cartier nou (construit în anii 80), situat la poalele Muntelui Tâmpa în partea de est a acestuia. Se poate face cu ușurință un tur de mers pe jos între acest cartier și vechea cetate, fie prin jurul muntelui (aprox. 1h.45 min de mers pe jos), sau se poate trece muntele (aprox. 1h.15min de mers pe jos). Acest lucru este recomandat numai în timpul verii și, de obicei, în grupuri, cu ghid.
  • Grădina Zoologică Brașov aflată în cartierul Noua, aceasta este una dintre cele mai frumoase grădini zoologice din România. Ea adaposteste o mare varietate de specii de animale. Puteți ajunge acolo cu autobuzul, linia 17 din centrul orașului, linia 35 de la gară și linia 21.

De asemenea, există un tur realizat cu un autobuz supraetajat special joi şi vineri, cu plecare la orele 12:00 şi 14:00, iar sâmbăta şi duminica, de la orele 10:00, 12:00, 14:00 şi 16:00. Acesta pleacă de pe aleea Tiberiu Brediceanu aflată la poalele muntelui Tâmpa, dacă există cel puțin 10 turişti. Prețul biletului 5 lei.

Muzee[modificare]

Biserici[modificare]

Cultură[modificare]

De făcut[modificare]

Parcuri[modificare]

Pe lângă multitudinea de locuri istorice, puteţi merge în cele mai importante parcuri:

  • Parcul Central (din Centrul Civic), cam la cinci minute de Centrul Istoric, conţine terenuri pentru diferite activităţi: basket, fotbal, skateboarding, locuri pentru copii, leagăne, etc.
  • Parcul Nicolae Titulescu (în centrul Istoric);
  • Parcul Tractorul, (din cartierul Tractorul), cam la un sfert de oră de Centrul Istoric;

De învăţat[modificare]

  • Şcoli private: Şcoala Jules Verne
  • Învăţământul liceal: Colegiile Naţionale Andrei Şaguna, Dr. Ioan Meşotă, Unirea, Aprily Lajos;

În Braşov există invaţămant universitar de stat ( Universitatea "Transilvania" Brasov) dar si privat (Universitatea George Bariţiu, Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir etc), exista Licee cu diferite profile (uman, real, tehnic).

De lucrat[modificare]

Bani şi cumpărături[modificare]

De mâncat[modificare]

Buget redus[modificare]

Buget mediu[modificare]

De lux[modificare]

De băut[modificare]

De ieşit[modificare]

Una dintre cele mai importante străzi este Bulevardul Republicii, care traversează Centrul Vechi. Strada este amenajată pentru plimbat, iar pe de-o parte şi de alta se află magazine, restaurante şi clădiri cu alte facilităţi.

De dormit[modificare]

Buget redus[modificare]

Buget mediu[modificare]

De lux[modificare]

Hoteluri de lux: Aro Palace (*****), la marginea Centrului Istoric

De comunicat[modificare]

Rămâi în siguranţă[modificare]

Majoritatea municipiului este foarte sigur, dar ca să fie cu adevărat în siguranţă nu merge în cartierele: Bartolomeu Nord şi Bartolomeu.

Viaţa de zi cu zi[modificare]

Vezi şi[modificare]

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri