Atena

De la Wikitravel
Parthenon

De înţeles

Ajuns în Atena nu se pot exclude din programul vizitei Acropolele. Se recomandă vizitarea Acropolelor dimineaţa devreme sau seara, căci pe de-o parte temperaturile ridicate din timpul zilei nu sunt întotdeauna uşor de suportat, iar pe de altă parte afluenţa vizitatorilor este mai scăzută în aceste intervale.

Principalul arhitect a fost Mnesicles. La stânga se găseşte Pinacoteca şi un piedestal, iar la dreapta micul templu dedicat victoriei atenienilor asupra perşilor. Acest templu de mici dimensiuni, situat pe o platformă orientată spre Golful Saronic, adăpostea în trecut o statuie a zeiţei, astăzi dispărută.

Mai jos de Acropole se găseşte Teatrul Herod Atticus, construit de catre romani în 161 e.n. şi folosit în zilele noastre pentru concerte de muzică clasică, spectacole de balet, precum şi diverse alte manifestari culturale.

La mică distanţă se află Teatrul lui Dionysios, primul teatru din piatră, un adevarat cămin pentru Sofocle, Eschil sau Aristofan.

Alte puncte importante de vizitat în Atena sunt: Piaţa Omonia (piata Concordiei), Biblioteca Naţională, Universitatea, Academia, Piaţa Syntagma (unde se găseşte şi Clădirea Parlamentului), unde se poate asista, în faţa monumentului Soldatului Necunoscut la schimbarea gărzii de către evzoni (militari cu uniforma specifică), Stadionul Olimpic, Templul lui Zeus Olimpianul, Poarta lui Adrian, Biblioteca lui Adrian şi respectiv Grădinile Naţionale.

Intră

Cu avionul

Cu vaporul

Cu trenul

Cu autobuzul

Cu maşina

Ajuns acolo

Atena Metro

De văzut

De făcut

De învăţat

De lucrat

Bani şi cumpărături

De mâncat

Buget redus

Buget mediu

De lux

De băut

De ieşit

De dormit

Buget redus

Buget mediu

De lux

De comunicat

Rămâi în siguranţă

Viaţa de zi cu zi

Vezi şi

Variante

Acțiuni

Docents

În alte limbi

alte site-uri