Wyspa Manitoulin

Ameryka Północna : Kanada : Ontario : Wyspa Manitoulin
noframe
Wyspa Manitoulin

Położenie Ontario
Powierzchnia 2766 km²
Liczba ludności ok. 12 600
Strona www

Wyspa Manitoulin - to największa na świecie wyspa, która położona jest na jeziorze. Znajduje się ona w Kanadzie, w północnej części prowincji Ontario i jeziora Huron. Cechuje się niezwykłymi krajobrazami, gdyż jest na niej ponad 100 jezior, a na wielu z nich rozsianych jest mnóstwo mniejszych wysepek. Największe jezioro wyspy to Jezioro Manitou o powierzchni 104 km kw - jest ono równocześnie największym na świecie jeziorem położonym na wyspie, która leży na jeziorze. Głównym ośrodkiem turystycznym jest miejscowość Little Current, która w połączeniu z kantonem Howland i kilkoma wyspami na jeziorze Huron tworzy "małą aglomerację" Northeastern Manitoulin and the Islands.

Dojazd[edytuj]

Jedyny sposób dotarcia drogą lądową na Manitou Island to droga krajowa nr 6,która wiedzie przez widowiskowy most obrotowy Little Current Swing Bridge nad jeziorem Huron i biegnie dalej wgłąb wyspy.

Samolotem[edytuj]

Na wyspie nie ma lotniska

Koleją[edytuj]

Na wyspie znajduje się stacja kolejowa w Little Current, ale połączenia pasażerskie zostały zawieszone w latach 90-ych.

Autobusem[edytuj]

Statkiem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Ogród otaczający 10 Cherry Lane B&B
Pokój gościnny
  • 10 Cherry Lane Little Current B&B [1] - przytulny Bed and Breakfast, zlokalizowany w północnej części Wyspy Manitoulin, w miejscowości Little Current. Do dyspozycji gości niezbędne wyposażenie: pralka, suszarnia, zmywarka do naczyń, telewizja, DVD, klimatyzacja oraz kuchnia z mikrofalą. Istnieje możliwość zrobienia grilla w otaczającym ogrodzie. Tylko 5 minut spacerkiem od hotelu znajduje się plaża i wypożyczalnia rowerów, łódek i kajaków. Świetna lokalizacja w spokojnym miejscu i blisko centrum sprawia, że 10 Cherry Lane jest doskonałym miejscem do odpoczynku i idealną bazą do wyruszania na wyprawy w głąb wyspy. Każdego ranka serwowane jest pyszne śniadanie, właściciele bardzo lubią przyjmować zagranicznych gości. Nocleg od 100 $CAD, przy dłuższym pobycie zniżki.

KONTAKT - 10 Cherry Lane, Little Current, ON P0P 1K0; tel. 705 368 1333; email: smarshall_7@sympatico.ca

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]