Witebsk

Witebsk

Położenie Białoruś
Powierzchnia 96 km²
Liczba ludności 351 800
Numer kierunkowy (+375) 212
Strona www

Witebsk - miasto położone w północno-wschodniej części Białorusi, nad rzeką Dźwiną.

Charakterystka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Znajduje się tu port lotniczy.

Koleją[edytuj]

Znajduje się tu stacja kolejowa. Posiada połączenia kolejowa z: Sankt Petersburg, Kijów, Kiszyniów, Smoleńsk, Mariupol, Homel, Dniepropietrowsk, Kaliningrad, Mińsk, Połock, Grodno, Orsza, Odessa, Murmańsk, Brześć, Symferopol, Moskwa, Lwów, Baranowicze

Samochodem[edytuj]

Witebsk jest ważnym węzłem drogowym.

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Muzeum i Centrum Sztuki Marca Chagalla. Dom Marca Chagalla, zbudowany przez ojca malarza pod koniec XIX w. Za rogiem domu znajduje się pomnik malarza. Muzeum Sztuki gdzie wystawione są prace artystów pochodzących z Witebska. Cerkiew Aleksandra Newskiego. Cerkiew Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny. Sobór Matki Bożej Kazańskiej. Katedra Sw. Barbary(rzymsko-katolicka). Ratusz Miejski. Muzeum Regionalne. Pałac gubernatora rosyjskiego z XVIII w.

Połock, duże miasto i jedno z ładniejszych na Białorusi. W Połocku warto zwiedzić: Katedrę Św. Zofii, Muzeum Historii i Kultury Regionalnej, Bibliotekę i muzeum im. Szymona Połockiego (jedyne na Białorusi muzeum poświęcone wyłącznie drukarstwu), Monastyr Św. Eufrozyny oraz cały kompleks ciekawych budynków i miejsc świętych prawosławia, Ciekawe pomniki i zabytkowe studnie z napisem Połock (oczywiście cyrylicą).

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

W Witebsku jest duża i dobrze zaopatrzona księgarnia. W 3 sklepach można kupić lokalne produkty ludowe ze słomy czy drewna. Wyroby drewniane nie są białoruską specjalnością. Można też kupić gliniane zwierzątka, które są jednocześnie gwizdkami i wydają np. dźwięk sowy. Z artykułów spożywczych polecam serok- mały kawałek białego sera oblany czekoladą. Na ulicach większych miast można też kupić kwas chlebowy prosto z beczki. Jest pyszny i wspaniale gasi pragnienie.

Gastronomia[edytuj]

Najbardziej znaną imprezą w Witebsku jest Słowiański Bazar. Jest dużo straganów z lokalnymi wyrobami, rękodzieło, są stoiska cerkwi prawosławnej i wiele innych rzeczy. Codziennie wieczorem odbywają się koncerty i inne występy zespołów ludowych. Są też organizowane Dni Witebska.

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne