Wiedeń

noframe
Wiedeń
Herb miasta
noframe
Powierzchnia 414,90 km²
Liczba ludności 1 612 000
Numer kierunkowy 01
Strona www

Wiedeń – stolica Austrii, jest największym miastem, politycznym i kulturalnym centrum kraju, położony nad Dunajem, na krańcu Lasu Wiedeńskiego. Liczy 1 612 000 mieszkańców.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Wiedeń-Schwechat będący największym lotniskiem Austrii obsługuje bezpośrednie połączenia lotnicze z Polską.

Samochodem[edytuj]

Wiedeń położony jest niedaleko granicy z Słowacją i Czechami.

Koleją[edytuj]

Istnieje bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawy przez Katowice do Wiednia. Czas podróży pociągiem EuroCity wynosi około 7 h i 30 min, natomiast pociągiem pośpiesznym około 9 h i 30 min.

Kursują również bezpośrednie pociągi na trasie Kraków-Wiedeń. Jeden to EuroCity i czas podróży wynosi około 7 h, a drugi to pospieszny, z czasem przejazdu około 8 h i 15 minut.

Informacja na temat kursowania pociągów na stronie PKP Intercity

Autobusem[edytuj]

Przewozy autokarowe jakie oferują firmy polskie można sprawdzić na stronie: przewozy do Wiednia.

Komunikacja[edytuj]

Wiedeń ma rozwiniętą sieć transportu publicznego. Do wyboru są: autobus, tramwaj, metro, kolej podmiejska. Komunikacja działa od godz 5:00 do około 00:30. Po tej godzinie kursują autobusy nocne. Najszybszym środkiem transportu jest metro. Wiedeńskie metro ma 5 linii metra o łącznej długości 65,6 km. Bilet jest ważny na wszystkie rodzaje środków transportu. Jednorazowy bilet kosztuje 1,80 EUR i jest ważny przez 1 godzinę, przy jeździe w jedno stroną (także z przesiadką). Bilet tygodniowy kosztuje 14 euro, i jest ważny od poniedziałku do niedzieli .

Warto zobaczyć[edytuj]

Pałac Schönbrunn
  • Katedra św. Szczepana
  • Kościół św. Ruperta
  • Hofburg
  • Staatsoper
  • Ratusz
  • Burgtheater
  • Muzeum Historii Sztuki
  • Belweder
  • Kolumna Morowa
  • Kościół św. Karola Boremeusza
  • Pałac Schönbrunn

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Wiedeń cieszy się ogromnym powodzeniem, jeśli chodzi o wybór nauki za granicą. Uniwersytet Wiedeński jest najstarszym uniwersytetem biorąc pod uwagę niemieckojęzyczne kraje, obecnie liczący ok 74 tys. studentów z całego świata. Mnogość kierunków (177) pozwala studentom na dobranie odpowiednich studiów. Studia odbywają się z reguły w języku niemieckim, ale istnieje również możliwość ukończenia programów w języku angielskim.

  • Donauzentrum – największe centrum handlowe we Wiedniu

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne