Toskania

Włochy : Toskania

Charakterystyka[edytuj]

Toskania to kraina kamiennych domów, strzelistych cyprysów i gajów oliwnych. Jednak dla kogoś, kto dał się uwieść jej urokowi to znacznie więcej. Toskania to przede wszystkim niespotykana nigdzie indziej na świecie feeria zapachów i smaków. W czasie upalnych dni (latem temperatura sięga tam nawet 45 st. C) w powietrzu unosi się zniewalający zapach dojrzałych pomidorów, bazylii, smakowitych trufli i trudna do opisania woń rozgrzanych południowym słońcem dojrzewających oliwek. Smak i zapach porannego espresso na długo pozostanie w pamięci smakosza kawy a soczysta „bistecca alla fiorentina” (stek wołowy) zaspokoi kulinarne oczekiwania najbardziej wybrednego podniebienia. Toskania to ciasne miasteczka, zbudowane z kamienia, gdzie życie toczy się w spowolnionym tempie. Poczynając od leniwego poranka, kiedy mieszańcy spotykają się w niewielkiej kafeterii na porannym espresso, poprzez trwającą niemal pół dnia sjestę (w czasie, której zamykane są wszystkie bary i sklepy) aż po wieczór, który niesie lekkie ożywienie i przeciąga się do późnej nocy. To pora, gdy liczne włoskie rodziny spędzają długi czas w lokalnych tratoriach jedząc pastę lub pizzę i pijąc pyszne włoskie wino. Toskania to w końcu kraina wina. Liczne winnice ukryte wśród zielonych wzgórz są skarbnicą smaków zarówno dla początkującego smakosza jak i dla znawcy tego trunku.

Regiony[edytuj]

Miasta[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne