Tokio

noframe
Tokio

Położenie Japonia
Powierzchnia 2187,05 km²
Liczba ludności 12 577 819
Strona www

Tokio - stolica i największe miasto Japonii, położone na największej japońskiej wyspie Honsiu, nad Oceanem Spokojnym. Obszar wewnątrz granic miasta, zamieszkiwany przez ok. 12 mln ludzi, stanowi najgęściej zaludniony obszar na świecie. Wraz z Jokohamą i innymi miastami nad Zatoką Tokijską tworzy aglomerację zamieszkiwaną przez 33,75 mln mieszkańców.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Z Polski nie latają bezpośrednio samoloty do Japonii. Należy polecieć z przesiadką. Loty z Europy odbywają się między innymi z Wiednia, Zurychu, Duesseldorfu, Londynu oraz z Helsinek. Aby obniżyć koszty podróży, warto wybierając się na lotnisko w Wiedniu czy Duesseldorfie skorzystać nie z samolotu, ale z bezpośrednich połączeń kolejowych z Polski do owych miast, a następnie udać się na lotnisko.

Samochodem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

W Tokio znajduje się 13 linii metra, kilkanaście linii kolejki miejskiej JR (Japan Rail), kolejka monorail oraz wiele linii autobusowych. Chcąc poruszać się głównie w rejonie Tokio, warto zaopatrzyć się w kartę pre-paid "Suica", a jeżeli zamierzamy poruszać się nie tylko po Tokio, ale wybrać się pociągiem Shinkansen do innego miasta i korzystać również z tamtej sieci kolejek miejskich, to warto kupić "Japan Rail Pass". Można zamówić go z Anglii, a po przyjeździe wymienić na lotnisku lub na stacji kolejowej w prawdziwą Japan Rail Pass. Komunikacja jest świetnie zorganizowana, a prawie wszystkie nazwy są też w języku angielskim. Na stacjach i w pociągach komunikaty wygłaszane są w języku japońskim, a także w angielskim. Plan metra tokijskiego : [1] Plan kolejki miejskiej JR w aglomeracji tokijskiej : [2]

Warto zobaczyć[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Ulice w Tokio należą do najbardziej bezpiecznych na świecie.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne