Tokio

noframe
Tokio

Położenie Japonia
Powierzchnia 2187,05 km²
Liczba ludności 12 577 819
Strona www

Tokio - stolica i największe miasto Japonii, położone na największej japońskiej wyspie Honsiu, nad Oceanem Spokojnym. Obszar wewnątrz granic miasta, zamieszkiwany przez ok. 12 mln ludzi, stanowi najgęściej zaludniony obszar na świecie. Wraz z Jokohamą i innymi miastami nad Zatoką Tokijską tworzy aglomerację zamieszkiwaną przez 33,75 mln mieszkańców.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Z Polski nie latają bezpośrednie samoloty do Japonii . Należy polecieć z przesiadką . Loty z Europy odbywają się między innymi z Wiednia , Zurychu , Dusseldorfu , Londynu oraz z Helsinek . Aby obniżyć koszty podróży warto wybierając się na lotnisko w Wiedniu czy Dusseldorfie skorzystać nie z samolotu ale z bezpośrednich połączeń kolejowych z Polski do owych miast a następnie udać się na lotnisko .

Samochodem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

W Tokio znajduje się 13 linii metra , kilkanaście linii kolejki miejskiej JR ( Japan Rail ) , kolejka Monorail oraz masa linii autobusowych . Chcąc poruszać się głownie w rejonie Tokio warto zaopatrzyć się w kartę pre-paid "Suica" a jeżeli zamierzamy poruszać się nie tylko po Tokio ale też wybrać się pociągiem Shinkansen do innego miasta i korzystać również z tamtej sieci kolejek miejskich to warto kupić "Japan Rail Pass" , można zamówić go z Anglii a po przyjeździe wymienić na lotnisku lub na stacji kolejowej w prawdziwą Japan Rail Pass . Komunikacja jest świetnie zorganizowana a prawie wszystkie nazwy są też w języku angielskim a na stacjach i w pociągach komunikaty wygłaszane są w języku japońskim a także w angielskim . Plan metra Tokijskiego : [1] Plan kolejki miejskiej JR w aglomeracji Tokijskiej : [2]

Warto zobaczyć[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Ulice w Tokio należą do najbardziej bezpiecznych na świecie.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne