Taszkient

noframe
Taszkent

Położenie Uzbekistan
Liczba ludności 2 180 000
Strona www

Charakterystyka[edytuj]

Taszkient jest stolicą Uzbekistanu, liczy blisko 2 mln. mieszkanców.

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Znajduje się tu międzynarodowy port lotniczy. Połączenia Lotnicze: Moskwa, Ryga, Seul, Krasnojarsk, Biszkek, Urumczi, Praga, Rostów nad Donem, Ałma-Ata, Baku, Teheran, Krasnodar, Monachium, Sankt Petersburg, Irkuck, Nowosybirsk, Kazań, Stambuł, Samara, Jekaterynburg, Amritsar, Aszchabad, Astana, Ateny, Bangkok, Pekin, Buchara, Czelabińsk, Delhi, Dubaj, Frankfurt nad Menem, Kijów, Kuala Lumpur, Lahaur, Londyn, Mediolan, Nowy Jork, Omsk, Osaka, Paryż, Rzym, Tokio, Soczi, Tel Awiw-Jafa, Ufa, Tiumeń.

Koleją[edytuj]

Samochodem[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Statkiem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Metro[edytuj]

Sieć metra w Taszkiencie

W Taszkiencie znajduje się jedyne w całej Azji Środkowej metro. Budowę taszkienckiego metra rozpoczęto w 1973 roku i już w 1977 roku oddano pierwszą linię do użytku. Aktualnie metro posiada 3 linie (Uzbekistan, Chilanzar oraz Yanus-Abad) o łącznej długości 37,5 kilometra oraz 29 stacji. W budowie jest kilka kolejnych stacji. Stacje metra posiadają bardzo ciekawą architekturę i wystrój. W metrze obowiązuje zakaz fotografowania. Koszt biletu to 200 sumów (około 0.16$) za przejazd, przy czym przesiadka na pociąg innej linii nie wymaga zakupu nowego biletu. Pociągi kursują dość często, czas oczekiwania wynosi od 4 do 10 minut, w zależności od pory dnia oraz rodzaju linii.

Warto zobaczyć[edytuj]

miasto

Warto spróbować[edytuj]

Nauka[edytuj]

Praca[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Oszczędnie[edytuj]

Umiarkowanie[edytuj]

Ekskluzywnie[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Oszczędnie[edytuj]

  • Al Hosilot Hotel - adres: 95, Usman Nosir Str. Cena za pokój jednoosobowy: 10$, pokój dwuosobowy 15$, pokój 3 lub 4 osobowy: 6$/osobę. Pokoje o wyższym standardzie: pokój 1-osobowy: 15$, pokój 2-osobowy: 26$. Koszt śniadania: 2$.

UWAGA: Hotel Lokomotiff, który figuruje w przewodniku Central Asia wydawnictwa Lonely Planet nie istnieje!!!

Umiarkowanie[edytuj]

  • Orzu Hotel, cena noclegu w pokoju 1-osobowym: 28$, 2-osobowym: 33$, 3-osobowym: 42$. Da się dogadać, aby przenocować w pokoju 2-osobowym w trzy osoby, koszt noclegu wynosi wtedy 38$. W cenę wliczone jest śniadanie.

Ekskluzywnie[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Porady[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki