Szybki Przewodnik po Wikitravel

Wikitravel jest pierwszym, darmowym i rzetelnym przewodnikiem online, który tworzony jest przez podróżników z całego świata. Anglojęzyczna wersja Wikitravel czytana i edytowana jest przez 7 milionów użytkowników każdego miesiaca. Polska wersja Wikitravel ma również znaczącą liczbę artykułów i czytelników. Ty także możesz się stać autorem artykułów na Wikitravel, sprawiając że Twój wkład będzie czytany przez tysiące użytkowników!

Jak?[edytuj]

Kliknij Edytuj aby utworzyć nowy wpis albo dodać więcej informacji do już istniejących

1. Dodać nowy wpis. Artykuły na Wikitravel mają różne sekcje: Warto zobaczyć, Najbliższe okolice, Kultura, Zakupy, Gastronomia, Noclegi. Po prawej stronie każdej sekcji znajduje się opcja Edytuj. Kliknij na nią i śmiało dodaj coś od siebie! W ten sposób wzbogacisz polską Wikitravel i pomożesz innym czytelnikom!

  • Co dodać. Wzbierz jakąkolwiek atrakcje, park, restauracje, bar, hotel, którym chciałbyś się podzielić z innymi. Może to być miejsce, które odwiedziłeś albo miejsce, w którym mieszkasz. Nie musisz być ekspertem w danej dziedzinie aby coś napisać. Twoja perspektywa i opis mogą okazać się niezwykle przydatne dla innych.
  • Jak pisać. Pamiętaj, że wszystkie informacje kierowane są do czytelnika zatem nie używaj zaimków pierwszoosobowych- ja, my.
  • Prawidłowy format . Najlepiej używaj poniższego szablonu przy tworzeniu nowego wpisu. Pamiętaj, że nie musisz wzpełnić wszystkich informacji. Napisz to co wiesz! Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie mógł uzupełnić brakujące informacje później. Dużo dobrze sformatowanych wpisów znajduje się na stronie Poznania.

Szablon- Wpis dotyczący hotelu:

  • Hotel XZY Gdańsk, Wiosenna 123, +48 888 5555555 (), [1]. Hotel posiada 55 pokoi, basen, całodobową siłownie, darmowy internet, dwie sale konferencyjne i spory kominek w lobby. Na miejscu czynna jest restauracja, otwarta codziennie w godzinach 10:00- 23:00, serwująca dania kuchni azjatyckiej w cenach od 20 PLN 100-200 PLN.  edit

2. Edytować stronę

Jak dodać więcej informacji do strony

Możesz dodać informacje do jakiegokolwiek chcesz artykułu poprzez kliknięcie Edytuj. Zobaczysz tam tekst sformatowany w html. Dodaj coś od siebie- swoje miasto rodzinne albo ulubione miejsce podróży. Pamiętaj także, żeby znaleść odpowiednią sekcję, do której nowo dodana informacja będzie najlepiej pasować.

3. Stworzyć nową stronę Czasami miejsce, którego szukasz na Wikitravel nie istnieje. W tym przypadku możesz utworzyć całkowicie nową stronę. Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę Wikitravel (prawy górny róg strony) miejsce, które nie istnieje, system zapyta cię czy chciałbyś je utworzyć. Nie wstydź się tworzyć nowych stron. Wybierz odpowiedni Szablon dla twojej strony i uzupełnij tyle, ile możesz. Pamiętaj aby nie kopiować informacji bez zgody autorów.

4. Utworzyć konto użytkownika. Każdy może edytować Wikitravel, jednak stworzenie konta da ci dużo korzyści.

  1. Będziesz mógł swobodnie komunikować się z innymi użytkownikami i autorami na Wikitravel. Jeśli nie będziesz czegoś pewnien, będziez mógł zapytać o to innych i skorzystać z porad innych podróżników.
  2. Możliwość wyłączenia reklam w ustawieniach konta.
  3. Kredyt za dodane informacje. Twoje posty zostaną przypisane do Ciebie, a nie do anonimowego adresu IP.
  4. Twoje wpisy będą bardziej zaufane poprzez innych podróżników.

Zobacz również[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki