Sofia

noframe
Sofia

Położenie Bułgaria
Powierzchnia 1038,8 km²
Liczba ludności 1 262 602
Numer kierunkowy 02
Strona www

Sofia - stolica i największe miasto Bułgarii, położone w zachodniej części kraju. Liczy ponad 1,2 mln mieszkańców.

Charakterystka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Sofia jest największym portem lotniczym w Bułgarii. Jest położony 10 km na wschód od miasta. Lotnisko obsługuje połączenia z Polską: Warszawa (LOT). Z lotniska do centrum Sofii kursują autobusy nr 84 (łączy centrum miasta z terminalem 1 czyli tzw. starym lotniskiem) oraz nr 284 (z terminala 2 czyli z nowego lotniska). Tanie linie lotnicze lądują na terminale 1. Na lotnisku znajduje się biuro wiarygodnej korporacji taksówkowej: OK, gdzie należy zamówić taksówkę, koszt przejazdu z lotniska do centrum Sofii to około 10-13 leva. Nie należy brać taksówek czekających na klienta przed lotniskiem, bardzo wiele taksówek nielegalnie wykorzystuje logo firmy OK na swoich samochodach i opłata takimi taksówkami z lotniska do centrum Sofii wynosi 50-100 leva.

Samochodem[edytuj]

Najszybsza trasa prowadzi przez Słowację, Węgry i Serbię.

Koleją[edytuj]

W Sofii znajduje się największa stacja kolejowa w Bułgarii. Z Warszawy należy pojechać pociągiem do Budapesztu (ewentualnie z przesiadką w Wiedniu), gdzie należy łapać pociąg do Sofii.

Autobusem[edytuj]

Z Warszawy kursują autobusy do Sofii.

Statkiem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]