Sewilla

Europa : Hiszpania : Andaluzja : Sewilla
noframe
Sewilla

Położenie Andaluzja
Powierzchnia 141,31 km²
Liczba ludności 704 414
Strona www

Sewilla - miasto w południowej Hiszpanii, stolica i główne miasto Andaluzji, ośrodek administracyjny prowincji Sewilla. Około 704 tys. mieszkańców.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Sewilla położony jest 25 minut drogi od centrum Sewilli. Autobusem jedzie się około 30 minut. Koszt około €2.40. Taksówką około €18 w dzień, a po godzine 22 i weekendy/wakacje €21.

Samochodem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Największym dworcem kolejowym jest Sevilla Santa Justa. Połączenia kolejowe: Madryt, Kadyks, Barcelona. Czas podróży pociągiem AVE do Madrytu wynosi około 2 h i 30 min.

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Sewilla jest dobrze skomunikowanym miastem, bilet w jedną stronę kosztuje 1,20 euro. Kupujemy go u kierowcy przy wejściu. Można również się zaopatrzyć w tarjeta de 10 viajes, czyli karnet na 10 przejazdów kosztuje on 5 euro lub tarjeta de 10 viajes con transbordo czyli karnet na 10 przejazdów z przesiadką, kosztuje 6 euro, ale trzeba go kupić w estanco lub specjalnym sklepie z biletami, gdzie również można za darmo dostać mapę Sewilli z zaznaczoną komunikacją miejską dzienną jak i nocną.

Aby dostać się z lotniska do centrum należy pojechać jedym autobusem jaki odjeżdża z lotniska. Ostatnim jego przystankiem jest Prado San Sebastian.

Z Santa Justa Estacion żeby dostać się np na Plaza Encarnacion należy pojechać autobusem nr 32 do końca. Plaza Encarnacion jest jednym z 2 głównych węzłów komunikacji autobusowej

Drugim takim węzłem komunikacji autobusowej jest San Sebastian Prado (w centrum miasta) w pobliżu realez Alcazares i Plaza Espana i Avenida Constitucion. Stamtąd można dojechać na UPO (Universidad Pablo de Olavide) oraz dzielnic Reina Mercedes czy Triana

Komunikacja nocna: od poniedziałku do piątku jeździ 6 autobusów nocnych co godzinę jeżdżą do 2.00, w soboty oraz niedziele co godzinę do rana (czyli do czasu autobusów dziennych). Ceny autobusów nocnych są takie same jak dziennych czyli 1,2 euro za jeden przejazd.

Warto zobaczyć[edytuj]

Reales Alcazares - pałac królewski ze wspaniałymi ogrodami, wstęp kosztuje 7 euro, dzieci do 16 roku życia, osoby starsze od 65 roku życia oraz studenci nie płacą za wstęp trzeba pokazać legitymacje

Katedra de Santa Maria- Trzecia co do wielkości katedra na świecie, ze wspaniałą wieżą Giralda, na którą można wejść jest to odpłatne około 7 euro, studenci, dzieci do 16 roku życia oraz osoby starsze wejście kosztuje 2 euro

Katedra

Ratusz - wspaniała renesansowa budowla zbudowana na dawnym placu turniejowym w latach 1527-64.

Giełda - renesansowy budynek giełdy handlowej, z lat 1583-98. W XVIII wieku Karol III umieścił tutaj Główne Archiwum Indii, gromadzący dokumenty związane z dzejami odkrywania i podboju Nowego Świata.

Torre del Oro - wieża z XIII w. jedna z 166 w systemie obronnym Maurów, potem przebudowana.

Główne Archiwum Indii - wpisane na listę UNESCO archiwum zawierające dokumentację posiadłości zamorskich Hiszpanii.

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

System edukacji w Hiszpani jest następujący najpierw 6 lat w szkole podstawowej, następnie 4 lata w kolejnej obowiązkowej szkole i potem można iść do 2 letniego gimnazjum, w którym nauka kończy się egzaminem maturalnym. Jeśli chodzi o studia to również jak w Polsce mają studia lecencjackie i magisterkie. Wiodącym uniwersytetem w Sewilli jest Universidad de Sevilla, zlokalizoanym w całym mieście (w zależności od wydziału), Universidad de Pablo Olavide, jest to nowy uniwersytet, zlokalizowany poza miastem jakieś 30 minut od centrum autobusem. Uwaga z Sewilli można do niego dojechać tylko jednym autobusem nr 36 (!)

Zakupy[edytuj]

Z Sewilli warto przywieźć pamiątkową glazurę dostępna w wielu sklepikach z pamiątkami, bo jest to oryginalna rzecz, wachlarze. Z takich typowych zakupów to spożywcze najlepiej robić w niedrogich supermarketach SuperSol, Mas, Dia % . Zakupy ciuchów cenowo są tańsze ciekawe sklepy to Lethies i Zara (i są tańsze niż gdzie indziej), H&M ma takie same ceny jak w Polsce. Dom towarowy Corte Ingles polecam tym, którzy mogą sobie pozwolić na drogie zakupy.

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Ceny noclegów zależą od tego jak daleko od centrum chcemy się zatrzymać. Ceny hoteli to od około 150 euro za oc ze śniadaniem, ceny hosteli to około 20 euro za noc z tymże należy się liczyć z tym, że jeżeli nie zarezerwujemy noclegów wcześniej, to nie będzie miejsc. Z hosteli polecam Oasis Sevilla nie drogi, znajduje się na Plaza Encarnacion, łatwo się tam dostać z lotniska, a do centrum jest 5 minut na piechotę [1]. W ostatnich latach wielu zwolenników zyskały też apartamenty, czyli w pełni urządzone mieszkania, których wynajem możliwy jest także na krótkie terminy.

  • Apartamenty Sewilla - BookApart.com to serwis turystyczny, który umożliwia turystom rezerwację noclegu między innymi w apartamentach w Sewilli. E. info@bookapart.com

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Do niebezpiecznych dzielnic z całą pewnością należy Macarena oraz od całkiem niedawna również Nervion, trzeba pilnować plecaków oraz torebek przy Plaza Salvadore oraz we wszystkich mniejszych uliczkach, poza tymi obaszarami Sewilla jest dość bezpieczna nawet po zmroku

W centrum miasta znajduje się kilka informacji turystycznych gdzie dostaniemy za darmo plan Sewilli, jednakże nie w każdym z nich pracownicy mówią po angielsku!

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne