Quba

Quba leży na północnym skłonie Kaukazu, 180 km od Baku w kierunku granicy z Federacją Rosyjską. Słynie z produkcji owoców, w szczególności jabłek.

Dojazd[edytuj]

Z Baku można dojechać marszrutką za 3 AZN lub taksówką za jakieś 8 AZN od osoby. Droga jest w przebudowie, w związku z tym pełno na niej zwężeń i dziur.

Komunikacja[edytuj]

Nie ma komunikacji miejskiej. Taksówki są wszechobecne.

Warto zobaczyć[edytuj]

Do Quby warto się wybrać, by zobaczyć jej żydowską dzielnicę o nazwie Krasnaya Sloboda. Jest to ewidentnie najbogatsza część miasta, którą zamieszkują żydzi górscy. Prowadzą do niej 2 mosty: pieszy i samochodowy. Na wzgórzu ponad nią (przy drodze na Qusar) znajduje się pełen przepychu cmentarz, z którego roztacza się piękna panorama na miasto.

Oprócz tego w samej Qubie jest tkalnia dywanów Qədim Quba, znajdująca się w środkowej części miasta. Warto tam zajrzeć, gdyż miła obsługa zawsze otworzy i pokaże, jak powstają te "perskie" cuda. W budynku jest sklep firmowy, gdzie można zaopatrzyć się w miejscowe rękodzieło - przede wszystkim dywany.

Warto spróbować[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Poza dywanami (patrz Warto zobaczyć), można zawsze przywieźć stąd jabłka lub inne owoce w zależności od sezonu.

Gastronomia[edytuj]

Miasteczko nie ma porażającej oferty w tej dziedzinie. Dwa miejsca są godne polecenia:

  • Kafe Dalğa - ulokowany przy bazarze, naprzeciw Hotelu Xınalıq; Yusuf (tel. 055 7708956) gotuje smacznie i można się u niego raczyć samogonem.
  • Ruslan Restoranı - popołudniami Dalğa bywa zamknięta, o ile nie uzgodniliśmy obiadu z jej właścicielem, wtedy można ratować się tą niedrogą restauracją umiejscowioną przed samochodowym mostem do dzielnicy żydowskiej. Zupy (z soczewicy, ryżowa, lagman) i szaszłyki palce lizać.
  • W wiosce Qəçrəş, która znajduje się na drodze do Xınalıqu, jest wiele miejsc wśród drzew, gdzie można zjeść szaszłyka.

Rozrywka[edytuj]

Ale o co chodzi?

Nocleg[edytuj]

  • Hotel Xınalıq na bazarze, obok niego czekają UAZy do Xınalıqu.
  • Ośrodek Olimpijski przy wjeździe do Quby.

Kontakt[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki