Praga

noframe
Praga

Powierzchnia 496 km²
Liczba ludności 1 186 618
Numer kierunkowy 2
Strona www

Praga - stolica i największe miasto Czech. Położona po obu stronach rzeki Wełtawa. 1 186 618 mieszkańców.

Kościół na Starym Rynku

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Praga Ruzyne Airport to lotnisko z centrum miasta i znajduje się 17 km na zachód od miasta. Podróż samochodem z lotniska do centrum miasta trwa około 25-30 minut, czyli około 55 minut komunikacją publiczną. Możesz wziąć taksówkę z przodu sali, zapłacisz od 550 do 700 koron, można też zarezerwować prywatny transfer do ceny 500 do 550 koron, Bilet komunikacji miejskiej kosztuje 32 koron do 75 minut lub 110 koron za 24 godziny.

Samochodem[edytuj]

Z centrum Polski najłatwiej dostać się drogą krajową nr 1, przez przejście graniczne w Cieszynie. Należy pamiętać o zakupie winiety na przejazd autostradami w Czechach. W weekendy parkowanie w Pradze jest darmowe, można zaparkować w dogodnym miejscu w pobliżu Starego Miasta.

Koleją[edytuj]

Bezpośrednie połączenie[edytuj]

Praga posiada wiele połączeń z miastami Europy, w tym Polski.

Codziennie, o godzinie 21:25 z dworca Warszawa Centralna w Warszawie odjeżdża do Pragi bezpośredni pociąg TLK, przejeżdża przez Katowice (odjazd z Katowic o godzinie 00:19. Do Pragi przyjeżdża o godzinie 07:05 na dworzec główny.

Pociąg pospieszny z Poznania do Pragi kursujący od 10 grudnia do 6 maja odjeżdża z Poznania o 05:35, z Wrocławia o 07:57. Przyjazd na dworzec główny w Pradze o 14:45.

Z przesiadkami[edytuj]

Nieco tańszym sposobem dotarcia do Pragi jest podróż z przesiadkami. W takim wypadku należy dojechać do Cieszyna, następnie przekroczyć pieszo polsko-czeską granicę i w czeskim Cieszynie zakupić bezpośredni bilet do Pragi.

Autobusem[edytuj]

Połączenie do Pragi oferuje Polskibus. Obecnie odjeżdża 2 razy w ciągu dnia z Warszawy z przystankami w Łodzi i Wrocławiu. Bilety można nabyć już za 1 zł.

Komunikacja[edytuj]

Komunikacja publiczna[edytuj]

Praga posiada zintegrowany system komunikacji - metro, tramwaj, trolejbus i niektore połaczenia pociągowe. Bilety kupujemy w metrze, w automatach, a w dni powszednie, na większych stacjach metra w kasach. Na stacji Mustek kasa pracuje tez w święta. Najbardziej opłaca się zakup bilet 24 lub 72 godzinny.

Metro ma trzy linie i zapewnia dojazd do wiekszości atrakcji turystycznych. W razie potrzeby można się przesiąść na tramwaj.

Taksówki[edytuj]

W taksówkach działa coś w rodzaju mafii taksówkowej nastawionej na wyłudzanie zawyżonych opłat od turystów. Jeżeli już to należy korzystać z taksówek zamawianych przez recepcję hotelową, choć i to też nie gwarantuje nie zawyżania cen.

Samochód osobowy[edytuj]

Należy unikać poruszania się własnym samochodem. Skomplikowany układ ulic, liczne zakazy wjazdu i parkowania i bardzo drogie parkingi są wystarczającym argumentem za takim rozwiązaniem. Jeżeli jednak zdecydujemy się na poruszanie się własnym samochodem, to przydatny jest gps z dobrym oprogramowaniem.

Festiwale[edytuj]

  • Prague Advent Choral Meeting [1].
  • Prague Folklore Days [2].
  • 20th International Festival of Advent and Christmas Music. [3]

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Zamek i rezydencja prezydenta na Hradczanach (wstęp do wnętrz płatny):
    • Katedra św. Wita
    • Zamek Królewski
    • Złota Uliczka
    • Wieża Prochowa
    • Wieża Dalibora
  • Most Karola
  • Rynek starego miasta z zegarem na ratuszu
  • Vaclavskie Namesti
  • Clementinum
  • Metronom
  • Zamek Wyszehradzki
  • Mala Strana
  • Kaplica św. Krzyża
  • Bazylika św. Jerzego
  • Klasztor św. Jerzego
  • Kościół Panny Marii Zwycięskiej i Figurka Praskiego Dzieciątka Jezus
  • Ogrody na wałach

  • Kutna Hora - miasto ze starówką wpisaną na Światową Listę Dziedzictwa UNESCO, 1h - 1h10m pociągiem, czasem konieczna przesiadka w Kolinie.
  • Zamek Karlštejn - jeden z najpiękniejszych (i najczęściej zwiedzanych) zamków w Czechach. Dojazd około 45 minut pociągiem plus spacer do zamku, pociągi kursują co 30 minut. Można też dojechać rowerem (32 km), jest wyznakowana trasa turystyczna. Uwaga: w poniedziałki zamek jest zamknięty dla zwiedzających.

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Więcej informacji na temat rezerwacji miejsc hotelowych poprzez internet w artykule Portale rezerwacji miejsc hotelowych.

  • [4] Apartamenty Pragy, Hastalske namesti 2. Oferuje w pełni wyposażone apartamenty w najlepszych dzielnicach w mieście Praga. Idealne dla rodzin i grup znajomych +420246019613 info@only-apartments.com
  • [5] Dizzy Daisy Hostel Praha, Strojnická 7, 170 00 Praha. Hostel zlokalizowany niedaleko centrum Pragi, oferuje tanie zakwaterowanie w pokojach: 1-,2-,3- i 5-cioosobowych. Kontakt: +420 776 088 311, praha@hostelpraha.com - mówimy po polsku.

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Praga jest praktycznie bezpiecznym miastem. Jednak bardzo częste w Pradze są kradzieże kieszonkowe i drobne kradzieże. Niestety,w Pradze,z wyjątkiem przyjęcia zgłoszenia o kradzieży na większą pomoc czeskiej policji nie ma co liczyć.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne